EN VEGETARISK DAG

Igår käkade jag Vegetariskt nästan hela dagen. Var endast middagen som det blev lite lax i salladen. Kändes riktigt bra och fräscht och ska försöka ha en dag i veckan då jag äter vegetariskt för både naturens, djurens och min egen skull.

Lunchade på ett yogaställe i närheten som serverar grymt god rawfood och där blev det den här magiska rawfoodsalladen med en grön broccolisoppa till. Hur gott ser det inte ut att vara?

English: Yesterday I ate vegetarian food all day except for dinner. Ate my lunch at a yoga place near my job that have super yummie raw food salads. Doesn´t it look good?

NÅGRA PUNKTER…

…jag skulle vilja förmedla 😀

– Man kan nu nominera sin favoritblogg till årets Finest Awards. Gillar ni min blogg så får ni mer än gärna nominera mig till årets träning & Hälsoblogg. Om inte så nominera er favoritblogg så just den bloggaren får credd för allt tid och jobb som det faktiskt är att driva en blogg. NOMINERA HÄR!

– Glöm inte lyssna på vårt nya avsnitt av NAKET podden HÄR. Gå också gärna in och lika vår FaceBook sida HÄR. Har också lagt upp bilden från min galna nyårsnatt jag berättade om i gruppen 😀

– TACK för kärleken Filippa RawClarity som tipsade om min instagram @idasfitness i nya numret av Sofis mode ♥

Sedan har många också haft problem med att se videoklipp som jag lägger upp på bloggen och speceillt i mobilen. Nu ska detta vara åtgärdat och hoppas få ännu mer som hänger på mina videoutmaningar mm. Framöver. 🙂

 

DU ÄR ALDRIG STARKARE ÄN DIN SVAGASTE LÄNK

Igår så körde jag ett riktigt härligt pass på gymmet för att stärka upp mina svaga länkar som till största del är rygg och bål. Jag har som väldigt många andra människor för svag rygg som medför en dålig hållning. Vad man gör åt det kan ni se i senaste avsnittet av FRÅGA KIROPRAKTORN.

Tidigare har mina ryggpass bestått av chins, pullups, latsdrag mm. men jag fick aldrig riktigt kontakt med mina ryggmuskler under de övningarna trots att det är ryggövningar. Jag fick helt enkelt ta ett steg tillbaka för att väcka mina sovande ryggmuskler. Nu har jag kört i 8 veckor med ca 3 styrkepass i veckan med övningar som ska väcka min rygg och jag måste säga att jag verkligen märker skillnad! Många gånger har det känts så tråkigt att stå och göra dessa, som många skulle kalla för tråkiga och enkla övningar, och speciellt när man ser andra bredvid som kör värsta svettiga crossfitpassen.  Men när man tillslut märker resultat så är det värt alla timmar med rehabstyrka! Mitt mål är inte att svettas så mycket jag kan utan bygga upp min kropp så den blir så stark som det bara går att bli, för man är aldrig starkare än sin svagaste länk! Glöm inte det 😉

English: I focus my training on building up my weakest links which for me is my back and torso. In regular back exercises like chin, pull ups and lat pull I don´t connect with the back so now I do a specially designed schedule to find connection with these muscles. My goal is not to sweat as much as I can, It´s to build a strong body because you´re never stronger than your weakest link! 😉

Me after yesterdays workout.

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!