RUMPTRÄNING HEMMA

God Morgon!

Har sådan sjuk träningsvärk i rumpan och ben. Herregud! Det roliga är att träningsvärken kommer från i förrgår då jag skulle testa lite nya rumpövningar för att få bättre kontakt med stora rumpmuskeln, Gluteus maximus, då jag i klassiska övningar som knäböj och utfall inte alltid får superbra kontakt. Jesus vilken kontakt det blev, kan knappt sitta på rumpis 😀

Detta är min favoritövning och är perfekt att ta med i ”hemmaträningspasset”.

Stå på ett ben och böj dig sakta ner som när du ska sätta sig ner på en stol. Så fort du känner att du nuddar stolen vänder du upp igen (man sätter sig alltså inte på stolen ;)). Kom ihåg att jobba med motstånd och gör övningen sakta och fint 10 x 3 på varje ben.

FRISKIS & SVETTIS TIMEZ

Har haft en sådan mysig dag så jag har inte velat eller orkat blogga. Hade jätte mysigt på stan med mina vänner och satt och lunchaded i över 2 timmar. Efter det har jag och hjärtat kollat på sällskapsresan.

Det blev ingen hemmaträning idag utan jag följde med mamma på Friskis & Svettis. Det var alldeles lagom jobbigt! 😀 Skönt att få röra på sig lite! Nu blir det Ungnsbakad lax med gorgonzola! MUMS! Är lite bortskämd med mammas mat nu efter snart 2 veckor i Åmål. 🙂

NÖFF!

TIPS PÅ HEMMATRÄNING TACK?

God Morgon eller God Middag! 😀

Har varit en seg men väldigt mysig morgon här. Har precis fått i mig frukost och ska nu ner till stan på trippeldate med Fia och hennes kille + barn, och Lilla P och hennes kille. Ska bli mycket trevligt!

Senare idag får det bli någon form av träning. Jag har myror i benen. Tror att det kommer bli ett pass hemma. Får se vad vi hittar på?

Hur brukar ni träna hemma? Ni får gärna tipsa om eran favorit ”hemmaträning” så ska jag se till att testa den 🙂

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!