ÅRET SOM GÅTT – DEL 1

Ja då börjar vi närma oss slutet av 2013 och dags att sammanfatta. Det här året har varit en enda lång berg och dalbana som växlats mellan sorg, lycka, stress, vila, oro och drömmar som gått i uppfyllelse. Jag brukar säga att mina ojämna år brukar vara de tuffa åren där många förändringar sker för att sedan bana vägen för de jämna åren som brukar vara mer ”lätt” att leva och man får belöning för allt slit som man gjort under de ojämna åren.

Det är bara en teori jag har men jag måste nog säga att 2013 har varit ett av de jobbigaste åren i mitt liv samtidigt som jag varit med om några av de coolaste sakerna jag gjort.

Började mitt nya år i London och massa shopping tillsammans med min pojkvän. Jag i Victoria Secrets omklädningsrum i London.

Var på Finest Awards där underbara ni nominerat mig till en av Sveriges bästa träningsbloggar <3

I början av februari gick min farfar bort vilket var väldigt tufft för mig. Vi stod varandra nära då jag var hemma hos farmor och farfar varje dag efter skolan när jag bodde i Åmål. Saknaden är fortfarande stor <3

Någon vecka efter farfars bortgång åke jag iväg med min arbetskamrat till Kap Verde för att vila upp mig och få lite färg. Det var en underbar semester som enbart handlade om vila, mat, träning och häng.

Under våren tränade jag väldigt mycket Pole Dance och utvecklades massor! Målet var att klara av ett trick som heter ironX vilket jag också gjorde tillslut – Bild 2.

Var hemma i Åmål över påsken och tränade löpning med min mor i det underbara vårvädret 🙂

Gjorde flera olika plåtningar, bland annat för Sportamore och Chic magasine. 

Tog också emot några nya klienter, bland annat Keela och Annica 🙂

Bokade också min drömresa till Los Angeles och Las Vegas.

Började ta tag i min stela bröstrygg och har ökat min rörlighet i överkroppen ganska mycket detta året.

Fortsättning följer…

NYTTIGT GLUTENFRITT FRUKT- & NÖTBRÖD – RECEPT

 I lördags bakade jag ett supergott bröd som är helt fritt från gluten, mjölk och jäst. När man utesluter jäst så blir inte brödet lika fluffigt men det gör mig ingenting eftersom det utan jäst blir mycket snällare för magen.  Jag tyckte det här brödet var magiskt gott och något ni borde testa 🙂

English: Use Google translate.

Ingredienser: 2dl havremjöl, 2dl rismjöl, 1dl bovetemjöl, 1dl blandade hackade mandlar/cashewnötter, 1 dl blandade gojibär/hackade dadlar/russin, 2tsk fiberhusk, 2 ägg, 0,75dl färskpressad apelsinjuice, 1,5dl rismjölk, 1,5tsk kanel, 1,5tsk kardemumma. 

Gör så här: Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Blanda de blöta ingredienserna i en annan bunke och vispa ihop. Häll sedan ner alla blöta ingredienser i de torra och rör ihop till en smet. Smörj en brödform och häll ner smeten där. Jag toppade mitt bröd med sesamfrön, havssalt, russin och gojibär men man kan toppa med andra frön torkade bär/frukter om man vill.

Grädda i 175grader i ca 40min.

Inspiration till receptet hittade jag hos duktiga Sassa som har väldigt många fina recept ni borde kolla in. 🙂

 

VÄLBEHÖVLIG ÅTERHÄMTNING

God Morgon vänner! Har precis avklarat ett 20 min långt yogapass här hemma och nu börjar resten av hustet vakna så vi kan äta frukost tillsammans. Jag har vaknat 7 varje morgon under hela julen så att idag vakna kl 8 var rena sovmorgonen, vilket känns skönt. Har tagit det väldigt lugnt med träningen under julen och än så länge har det endast blivit 1 riktigt träningspass och sedan massa små yogapass och några promenader.

Den här hösten har tagit hårt på mig och jag känner verkligen att jag behöver den vila och återhämtning jag ger min kropp just nu. Det har varit mycket stress under hösten med jobb, men det absolut jobbigaste har jag tyckt varit att inte ha någonstans att bo. För mig är mitt hem väldigt viktigt och någonstans jag känner mig trygg och kan återhämta mig i. Nu är lägenhet fixad och nu återstår bara en totalrenovering av den. Jag LÄNGTAR tills inflytt i nyrenoverad lägenhet om några månader! 🙂

Nog om det. Idag känner jag mig pigg och glad och min kropp är laddad för ett ryggpass tillsammans med kusin, hennes pojkvän och min egen pojkvän som anlände till Åmål igår. Skönt att få svettas lite igen.

Nu blir det frulle 🙂

Bild från julens benpass med kusin.

Glöm förresten inte följa mig på instagram @idasfitness. Där ligger en video på grymma magövningar upp nu 🙂

.

 

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!