TAGGA TAGGA TAGGA LÖPNING

God Morgon vänner! WOW vad många som är taggade på löputmaningen, snart uppe i 100 kommentarer! Det glädjer mig verkligen och självklart kommer den att bli av när ni är så taggade och jag har redan börjat förbereda och lägga upp intervaller.

Som jag berättade så kommer löpschemat att vara uppbyggt från grunden så man behöver inte vara någon van löpare. De första veckorna kanske till och med vissa av er känner att det är alldeles för lätt, men det är meningen och nödvändigt. Kroppen behöver vänja sig med belastningen och jag själv brukar alltid köra igång med de här 10 veckorna när jag vill komma igång med löpningen på ett skonsamt och hälsosamt sätt.

Har kört programmet på några av mina klienter som ALDRIG tidigare löptränat och en av dem hade både knä och ryggproblem. Jag bad klienten att köpa specialanpassade skor och sedan körde vi igång. Klienten tyckte först att jag var helt dum i huvudet och trodde inte alls på mig när jag sa att om 10 veckor kommer du kunna springa 30 min i sträck utan att stanna.

Efter 10 veckor var det examensdag och vi båda var nervösa! Men min klient klarade det och hade dessutom gått ner 8kg på köpet utan att ens ändra något i kosten och både knä och ryggproblem var som bortblåsta. En av de bästa stunderna i mitt liv som PT! 🙂

Så ska bli riktigt roligt att få följa er som tänker hänga på min löputmaning. Kommer även göra en hashtag  där ni kan lägga upp bilder så vi kan peppa och följa varandra så till er som ännu inte skaffat instagram gör det nu 🙂 (Ni hittar min instagram på @idasfitness)

Utmaningen startar igång måndag den 13 januari så se till att ha löpskorna inköpta tills dess 😉

LÄNKKÄRLEK

Jag tycker det är alldeles för lite kärlek i bloggvärlden så därför tänker jag nu ge 5 av mina favoritbloggar lite kärlek 🙂 Vill ni får ni också gärna använda bilden nedan och lista era favoritbloggar hos er. Lämna gärna också en kommentar under detta inlägg om tips på grymma bloggar som ni läser. Jag vill ha ny inspiration 🙂

 ♥ ♥ ♥

Jag gillar bloggar som har en bra positiv energi. Är bloggen mer negativ än positiv så är det inte en blogg för mig och kommer inte att ge mig den positiva boost och känsla jag vill få ut av att läsa en blogg. Här nedan kommer 5 bloggar som jag tycker er den här härliga energin…

1. Blondinbella – Det här var den första bloggen jag började läsa och jag kommer förmodligen alltid att läsa Isabellas blogg. Tycker hon har en fantastisk inställning till livet och en riktigt cool tjej som man har mycket att lära av.

Blogg: http://blondinbella.se

2. Caroline Roxy – Hur snygg? Hur snygga bilder? Hur snygga kläder? Jag älskar Carolines stil och blir alltid glad och galet shoppingsugen efter att ha kollat in på hennes blogg.

Blogg: http://imnext.se/carolineroxy/

3. Tanja Djelevic – Tanja skriver så härligt och jag fullkomligt älskar hennes sätt att tänka både på livet och träningen. Tyvärr så skriver hon inte så ofta men någon gång i månaden tittar jag in hos henne och får mig en positiv boost av hennes liv och tankar från L.A.

Blogg: http://www.womenshealth.se/blogs/tanja/

4. ForeverFit – Drivs av en supergullig tjej som heter Sassa. Hon bjuder på fantastiska matbilder och recept och allt är gluten och mjölkfritt och ofta även jäst/bakpulverfritt, precis så som jag önskar. Har ni brist på fantasi i köket så är det bara att ta en sväng in på denna blogg så får ni inspiration! 🙂

Blogg: http://foreverfit.se

5. Detoxinista – Det här är en utländs matblogg som man kan hitta grymma recept på vegetarisk/vegansk mat. Kan tipsa om hennes galet goda recept på kakor 🙂 MUMS! 

Blogg: http://detoxinista.com 

VAD GÖR MAN ÅT LJUMSKAR & RYGG SOM GÖR ONT?

Här kommer ytterligare ett avsnitt av fråga kiropraktorn. Idag tar vi upp vad man gör åt ljumskar och rygg som gör ont?

Ljudkvalitén är inte den bästa så höj ljudet till max på dator och filmklipp och/eller använd hörlurar.

[youtube id=”1OkfN3gQpFs”]

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!