FYSIOLOGI OCH KAFFE

Sitter med huvudet nerbäddat i fysiologiboken och med en kaffekopp i andra handen. De här snart 4 veckorna med plugg varenda dag har gjort att min hjärna blivit överansträngd 😀 Haha nej men jag känner att den börjar bli lite trött och seg eftersom det varit så intensivt för att jag skyndat på eftersom jag vill bli klar snabbt! Ska köra på med fysiologin så gott jag kan tills imorgon då det är provdags. Tyvärr har jag inte hunnit börja med Näringsfysiologin ännu så får nog bli en sista pluggvecka nästa vecka.

Nu lite mera kaffe och mera pluggiplugg…

HÖSTHUMÖR

Känner mig väldigt höstig idag med min lite nertonade nya blonda färg på håret, mörkrött nagel ack och halsduk. Är också så där höstseg och där av mitt obefintliga lede de på bilden…

20111005-173225.jpg

Inget negativt med detta utan tvärt om. Älskar hösten!

Vad tycker ni om höst? Gillar ni den eller blir ni lite deppiga?

BRA & BILLIG MAT?

Svar på kommentar…

Hej Ida!
Din blogg är så otroligt inspirerande! :)
Jag försöker träna och hålla mig i form, men har lite svårt att motivation, inte minst till att ORKA äta rätt. och även svårt att få ekonomin att räcka till med hyra och bara studielån som inkomst! har du några tips på några billiga, nyttiga och goda recept eller bara råvaror? Det blir lätt att man tar en macka för att det är enkelt och hyfsat enkelt, men inte alls nyttigt eller speciellt gott! Haha, så ja! En liten hjälp på vägen skulle vara uppskattat.

TACK igen för en jättebra blogg! DU ÄR GRYM!
Mela

SVAR: Hej Mela! Jag förstår ditt problem. De billiga matvarorna är oftast de som innehåller mycket kolhydrater/socker och de bra proteinrika varorna är oftast väldigt dyra. Tips på bra och hyffsat billiga proteioner är Tonfisk, Makrill, kvarg, keso, ägg. Dessa tycker jag man kan komma långt på genom att göra omelett, fullkornspasta med tex 1 burk makrill ellr en tonfiskröra med krossade tomater, chili och vitlök. Sedan kan man alltid käka kvarg och keso till allt 🙂

Att handla på Lidel om man har någon sådan i närheten är också ett hett tips! Mina favoriter där är deras laxfile (den dyraste varianten är godast, 4st lax för 69kr), parmaskinka, mozarellaost, fetaost, kvarg (finns i 500g för typ 13 kr), yoghurt balandat med kvarg (super att ta med sig som mellanmål), naturella nötter mm.

Lycka till!

Lidels kvarg.

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!