ÅTERHÄMTNINGSMÅL?

Svar på kommentar…

äter du alltid något direkt efter ett träningspass och sen lunch/middag eller bara ibland? och om du tränar innan frukost, äter du nåt innan träningen då? :D

SVAR: Hej! Jag äter alltid alltid frukost innan jag gör något annat. Någon gång har det hänt att jag gått upp och tagit en prorteinshake och gått en promenad och sedan käkat frukost men det är inte ofta. Jag fungerar inte riktigt innan jag fått i mig frukost 😀

Angående återhämtningsmål direkt efter träningen så beror det lite på. När jag är inne i en träningsperiod då jag tränar varje dag och oftast flera pass om dagen ser jag alltid till att få i mig återhämtningsmål direkt efter träningen i form av tex en proteinshake och en banan och sedan käka mat när jag kommer hem. Men nu när jag inte tränar varje dag då jag pluggar så räcker det med vanlig kost för att återhämta mig till nästa pass. Men har du kört ett hårt pass och vet att du ska träna igen samma dag eller dagen där på så är ett återhämtningsmål direkt efter träningen kanonbra för återhämtningen 🙂

Kram Ida

MÅNDAGSBALETT

Sitter här svettig och go, lutar huvudet mot benet och väntar på bättre tider.

Haha skojade bara. har precis kommit hem efter en härlig balettklass. Känns skönt att dansa lite igen. Är ju snart klar (förhoppningsvis) med min PT-utbildning och hoppas vara igång med dansen på allvar igen om en vecka. Ska försöka dansa så mycket jag hinner denna veckan men från och med nästa måndag kommer dansträning vara min huvudträning. Wiii.

Ska få i mig lite energi nu innan jag börjar ta tag i pluggandet. Idag blir dagens lunch 2 stekta ägg + 1 vita och 3 skivor halloumiost med sallad + 1 knäckebröd med keso och skinka.

ÄNTLIGEN

God Morgon vänner!

Var i Gävle och undervisade i nätan 6 timmar i rad utan paus igår. Jätte roligt men oj så trött jag var på vägen hem!

Som tur var har jag sötaste pojkvännen som hade lagat mat som stod färdig när jag kom hem. Det var kyckling med fetaost och chili i ugnen som serverades med blomkålsmos och sallad.

Måste säga att blomkålsmos var riktigt gott och en lite ”nyttigare” variant av tex. potatismos eller pasta. Lätt värt att testa och det är LCHF-vänligt.

Nu sitter jag och äter frukost och laddar! Idag är det nämligen dags att ta dansklass igen på första gången på nästan 3 veckor. ÄNTLIGEN! 🙂 Balett blir det för hela slanten nu under morgonen.

Ska gå till skolan innan och värma upp och stretcha. Måste minst värma upp 20 min innan jag tar teknikklass för att kunna köra allt ordentligt.

Hur brukar ni göra? Värmer ni upp innan dansklass?

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!