STOLT COACH

Så var denna måndagen över. Har varit väldigt seg idag. Kan bero på att jag sov dåligt inatt + att jag har en hel del träningsvärk.

Nu på kvällen har jag varit ute på Flex och hållt i gruppträning + 4 privatlektioner. Terminen är egentligen slut för i år men de har satt in extra träningar inför Nordiska Mästerskapet som går i början av december. Måste säga att jag blir så himla glad av de flesta av mina elever och jag älskar verkligen att jobba med människor som har klara mål. Tror det är därför det är så roligt att undervisa och coacha just tävlingsdansare eftersom alla har klara mål, stå högst upp på pallen! Den drivkraften som finns hos tävlingsdansare är oftast inte lika stark hos ”vanliga dansare”.

Mina elever har gjort fantastiska resultat denna terminen och jag är en mycket stolt coach!

Här kommer en härlig film från en av mina discolektioner med brons och silver dansarna. Detta är uppvärmningen. Vilken otrolig dansglädje <3

[videofyme id=”309924″ width=”480″ height=”360″]

SMÄRTA I BENHINNORNA

Svar på kommentar…

Hej Ida.

Har en liten fråga…igen. Haha du har fått en del av mig den senaste tiden. Det är så att jag har börjat få lite smärta i benhinnorna och det enda råd som finns är vila, vila, vila men jag kan verkligen inte det. Har inte tid plus att jag kommer få ett totalt psykbryt om jag måste vila eller byta träningsform. Dessutom verkar det som att alla får tillbaka sina problem om de försöker vila bort dem. Har du haft den här typen av problem någon gång och har du några råd?

Tack på förhand och tack för en grym blogg.

//Jessica

SVAR: Hej Jessica! Jag har haft problem med benhinnorna när jag var yngre och det var för att jag gick långa promenader i fel skor. Att växla mellan kallt och varmt vatten på underbenet när man duschar ska vara bra för att få igång blodcirkulationen. Annars skulle jag se till att besöka en duktig idrottsmassör som kan hjälpa dig med ditt problem och alltid ha på bra skor med stötdämpning.

Lycka till Kram Ida

MÅNDAG

God Morgon!

Det är måndag igen va? Inte för att det spelar mig någon roll då det är jobb veckan runt. Härligt härligt 🙂 I alla fall så är det dags för mer rep med Celina snart. Sedan ska vi till ett klädförråd och kolla kläder till galan och efter det är det dags för undervisning och privatcoachning. Ja det är nog det jag kommer hinna med idag.

Skulle egentligen behöva klämma in ett besök hos naprapaten för min rygg/bröstrygg mår inte bra. Känns som att hela överkroppen sitter ihop som en stel del. Lite jobbigt när man ska dansa. Måste fixa det denna vecka!

En trött ida…

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!