TRÄNING OCH AFTER WORK

God Morgon!

Blev rätt sent igår då jag var på after work med WorldClass Vasastan. Först jobbade jag, sedan drog jag av 40 minuters PowerWalk i uppförsbacke på bandet + lite hamstring styrka. Efter det tog jag en bastu med mina arbetskamrater och sedan gick vi till Olearys och käkade middag och spelade bowling.

En svettig Ida från igår…

Blev en ceasarsallad, min favorit 🙂

Här är mina härliga arbetskamrater.

Bowlingen behöver vi inte tala om då jag var absolut sämst 😀 Haha, det var något fel på banan alltså 😀

Nu ska jag iväg till gymmet igen för jobb och träning. No time to rest!

Någon mer som ska lördagsträna?

RODDMASKIN

En konditionsmaskin som jag sällan använde innan jag började på PT-school var roddmaskinen. Kan ha varit för att denna masiknen är så sjukt jobbig och för att jag hade helt fel teknik. Vart brukar ni bli tröttast när ni använder denna maskin, armarna eller benen?

Rätt svar ska vara benen. Ajajaaaaj vad det bränner i benen om man kör den med rätt teknik och inställning och mycket bra uppvärmning för hela kroppen.

Börja med att sträcka ut benen, sedan drag, sedan släpp ut armarna och sedan böj benen. Med andra ord ben, armar, armar ben. Håll buktrycket hela tiden och ”krumma” inte ryggen när man lutar fram. Draget ska ske in mot naveln.

Så nu tycker jag vi bestämmer att alla testar att använda roddmaskinen som uppvärmning vid nästa träningspass 😉

FRUSTRERANDE FREDAG

Äntligen Freeedag!

Sitter här och är lite frustrerad! Har massor att göra egentligen men kan inte göra dessa saker eftersom jag väntar på en sak som jag måste ha för att kunnna göra det jag behöver. haha förstår ni?

Men eftersom jag har 1 ton tvätt så ägnar jag denna fredagmorgon åt det istället och håller alla tummar för att denna saken snart dyker upp 😀 Flummigt!

Senare idag blir det jobb, träning och sedan After Work med World Class. Vi ska spela Bowling och käka middag. Ser jag fram emot! 🙂

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!