SHOW OCH FEST

Härligt att vara tillbaka i Karlstad. Igår körde vi julgalan för 7e gången och det var lika roligt som vanligt! Hade flera jag kände som var där och kollade <3

Efter showen så hade vi en liten avslutningsmiddag med massa god mat. Jätte trevligt och massa kärlek i luften!

Här kommer en bild på Celina, Thomas och mig från igår. Tomas är verkligen en människa med bra energi som jag gillar att prata med!

20111217-124829.jpg

FINALHELGEN IN K-TOWN

Hej alla fina!

Befinner mig nu i Karlstad för att göra de två sista föreställningarna av våran fantastiska julgala 🙂 Ska bli grymt roligt men även lite sorgligt när det är över. Så himla mysigt att träffa alla underbart härliga människor varje fredag för att rocka loss på scenen, äta julmat, fika, chilla på hotellet och rocka på scenen. Wihooo.

Träffade ju även en del av gänget igår när vi var på julgala i Globen. Hade jätte trevligt men själva showen hade fått en överstruken geting i betyg och jag måset tyvärr hålla med. Danny och Loreen var bra och de snygga dansarna var ju såklart superduktiga men jag skulle gärna ha sett lite mer av dem istället för artisterna. 🙂

Bilder från igår…

Kyckling och kyckling <3

Snygga rödtottarna Linda och Celina <3

CARVINGS UNDER MENSTRUATIONEN?

”Svarapåkommentarracet” fortsätter…

Hej Ida!
Jag är en väldigt positiv tjej med mycket energi. Jag har bra betyg, duktig på min sport och tränar utöver det pass på gym. Jag har en socialkompetens och uppskattad av både tjejer och killar. Men jag kommer urbalans då och då och förhoppningsvis har du några tips.
Mitt störta bekymmer är att jag varje månad innan mens får cravings för allt som heter socker, bröd, kakor, godis, frukt, nötter och detta är verkligen ett bekymmer då jag är väldigt duktig alla veckor då jag inte står inför mensen både gällande matvanor och träning. Detta slutar alltid med att jag börjar äta lite frukt och tillsist sitter jag med en godispåse under min träningstid(hetsäter i ca 3 dagar och slutar träna). Jag mår dåligt psykiskt och fysiskt, blir hängig vill bara ligga i min säng, vill inte göra något överhuvudtaget. Veckan efter börjar jag om på nytt(äter regelbundet, kolhydrat snålt och lite socker) och har då gått upp de kilona jag gick ner förra omgången innan jag fick mina mens-cravings och mår väldigt dåligt över det.
Mitt problem nummer två hänger lite ihop med det ovanstående. Jag behöver gå ner cirka fem kilo för att bli bättre på min sport och för att jag har gått upp en del på sista tiden(förmodligen pga av mitt hetsätande) Det är fråga mellan 76 kg till runt 70 kg dvs att jag inte på något sätt är undernärd men har mycket muskler, alltså jag lider inte av någon ätstörning och jag tycker om mig själv trotts mina 76 kg. Jag är 18 år och är cirka 170 cm lång.
Mina frågor blir då: Har du några tips för att minska mina cravings (jag äter vekligen mängder) Och hur ska tappa mina 5-6kg? jag har mycket benmuskler och stor rumpa men rätt slank mage. En matdag kan se ut som följande: FRUKOST= Havregrynsgröt med kanel och frukt + knäckebröd med ägg + kaffe mjölk och 2 glas vatten. ( går 25 min till skolan) MELLAN: ett äpple LUNCH: mycket sallad, tonfisk och vad skolan har att erbjuda i köttväg MELLAN: 2-3 frukter (fotbollsträning inte så jobbigt i ca 1,5 timme) MIDDAG: mycket grönsaker, något kött/fisk och rotfrukt/broccoli/vitkål. En craving dag kan jag äta en påse chips vittbröd choklad nötter och ett kakpaket…
Nu har du ett hum om hur jag funkar, hur ska jag gå till väga?
Tack på förhand

SVAR: Hej tjejen och tack för din kommentar. Härligt att höra någon som är nöjd och uppskattar sin kropp, det gör mig glad! Att ha mens är ju aldrig roligt och ditt problem verkar inte roligt. Mitt tips till dig är att fylla på med mycket och bra mat under förmiddagen för att förhoppningsvis minska dessa stunder då du blir sugen på sötsaker. Om du blir sugen försök stoppa i dig tex. en fullkornsmacka eller kvarg med funlight/bär/musli istället. Hur skulle det funka? Testa dig fram är mitt tips. Om ingenting funkar och du verkligen lider av detta skulle jag kontakta läkaren och be om råd.

Angående din kost så verkar det som du har sunda matvanor, men hade jag varit du så hade jag bytt ut något av fruktmellanmålen till något mer proteinrikt som tex. keso, kvarg, proteinshake eller ägg. Sedan kan det vara något i ditt träningsupplägg som behövs läggas om för att få mer förbränning. Kontakta en duktig PT är mitt tips till denna fråga. 🙂

Lycka till! Kram Ida

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!