JULFIKA

Sitter hos farmor och farfar med min kusin Vicky och ska fika. Kaffe och hembakat bröd med massa smör blir det! MUMS! Måste ladda upp inför kvällens Spinningpass 🙂

20111219-160338.jpg

20111219-160352.jpg

20111219-160406.jpg

TACK FÖR DENNA TERMINEN

Medan jag har varit borta och gigat på Julshowen i helgen har mina elever på Lidingö haft terminsavslutning med föreställningar. Jätte tråkigt att jag missade allt detta och ett STORT TACK till min undervisningspartner Ida Smedberg för att ha tagit hand om mina grupper <3

Ida har även filmat och lagt upp klipp från showen.

Här kommer en liten Discokoreografi med SPECIALEN 1. De har endast tränat disco i 5 lektioner med mig. GRYMT jobbat! 🙂

Här kommer SPECIALEN 2 med en liten jazz/commercial dans a la Ida Warg. SUPER SNYGGT brudar!

Och sist men inte minst har vi duktiga SPECIALEN 3 men ännu lite mer commercial jazz 🙂

TACK för denna terminen alla grymma elever! Önskar er nu en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR och hoppas att vi syns nästa termin!

JULKRAMAR Wargen

SVÅRT FÖR ATT ÄTA FRUKOST

Sitter och äter min obligatoriska havregrynsgröt till frukost. Idag bestod den av 1 dl fiberhavregryn och 1 dl havregryn och äter den med hallon, keso, kanel och mjölk. Bra start på dagen!

För mig är frukost verkligen det viktigaste målet på dagen och jag är oftast riktigt hungrig när jag vaknar. Men så är det inte för alla då många mår illa bara av att höra ordet frukost och kämpar med att få i sig något över huvud taget. Varför är det så här och hur ska man lösa problemet?

Min vän som har detta problemet brukar ta en kopp te för att försöka bli lite mer sugen på mat. Har funkat ibland men inte alltid. Många som har svårt att äta på morgonen brukar tycka det är enklare att få i sig något drickbart som en smoothie, yoghurt eller proteinshake på morgonen men för vissa funkar inte detta heller. Om man ska till jobbet/skolan så är mitt tips att göra i ordning någon frukost hemma och ta med sig det till jobbet och skolan och äta det där. Det viktigaste är inte att äta direkt när man vaknar utan att man äter.

Hur är ni på morgonen? Hungriga eller är frukosten en pina? Ni får jätte gärna komma med tips på vad man kan göra eller äta för att frukosten ska bli lättare att få i sig?

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!