IBS-TIPS!

Var och varannan människa idag verkar lida av något slags magproblem mer eller mindre. De flesta får diagnosen IBS av läkarna och detta går oftast att styra med kost och vanor. Min kusin har skrivit ett riktigt bra inlägg om detta med MASSOR av bra tips för IBS-magar.

LÄS DET INLÄGGET HÄR!

JAG HATAR SPINNING

Igår frågade min kusin om jag ville följa med på Spinning? Ahhh jag HATAR spinning! Visst är det sjukt jobbigt fysiskt men den största utmaningen för mig är att klara det psykiskt. Jag får panik av bara tanken av att sitta fast på en cykel i 1 timme och bara göra samma sak. Huuu jag ryser! Men jag tackade självklart ja till det fina erbjudandet eftersom jag si sådär 1 gång om året testar mig själv och tvingar iväg mig på spinning. 5 minuter in i passet kliade det i hela kroppen och paniken började komma. När instruktören sa att vi hade cyklat 1/5 av passet höll jag på att AVLIDA! 😀 Haha. Jag kollade ner på cykeln och fokuserade på ett klistermärke som satt där och tänkte, FOKUS du kommer klara det här!

Självklart klarade och vet ni hur nöjd jag var då?

Hade även pulsklocka på mig genom hela passet och försökte hålla mig på Cardionivån genom hela passet, men hade några toppar på den högintensivanivån också.

Brukar ni gå på spinning? Vad tycker ni om Spinning?

PERSONAL TRAINING SCHOOL = KVALITE

Efter att bara ha jobbat några månader som personlig tränare har jag varit med om hemska exempel på vad som kan hända om man hamnar i fel händer. Klienter som har fått grova knäskador, ryggproblem och andra hemskheter av felaktig teknik i träningen och utbildade PT:s som inte har några som helst kunskaper inom anatomin. Visst kan man tycka att man har en bra och peppande PT som står och skriker och räknar repetitioner, men teknik i styrketräningen är så himla viktigt för att hålla sig borta från skador!

Det finns just nu ett stort utbud av PT-utbildningar men tyvärr så är de flesta bara ute efter att tjäna pengar (som tex. gymkjedjornas egna PT-utbildningar) och har ingen som helst kvalitetssäkring. Jag är stolt och väldigt nöjd att jag har gått den hårdaste men absolut bästa PT-utbildningen där de inte godkänner någon som inte håller måttet och där vi måste skriva om prov 1 gång om året för att behålla licensen. KVALITETSSÄKRING! Kommer även fortsätta att vidareutbilda mig på Personal Training School till våren.

Så ett riktigt bra tips när ni ska välja PT, fråga vilken utbildning PT:n har gått? Har den gått på Personal Training School så kan ni vara säkra på att PT:n har en grym utbildning i ryggen.

Är mycket stolt då min elevprofin kommit upp på PT-schools hemsida. Gå in och läs hela HÄR på deras FaceBook sida och glöm inte att gilla deras sida 😉

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!