MAGTRÄNING, MUSKELNEDBRYTNING & BLI AV MED SÖTSUG

hej! jag undrar hur man får magmuskler och hur man får bort ”musklerna” på bak lårena

(övningar hemma) och hur man gör för att inte va så sugen på nåt hela tiden. tacksam för svar :D

SVAR: För att bygga muskler på magen krävs styrketräning. Här kommer förslag på 2 övningar för magen…

[videofyme id=”390549″ width=”500″ height=”320″]

Sedan undrar jag varför du vill få bort muskler på baksida lår? De är ju de snyggaste musklerna på hela kroppen! 🙂 I alla fall så går det inte att punktförbränna. Det som krävs är att bryta ner musklerna och då kan man köra mycket långdistans träning, alltså konditionsträning under lång tid och att ligga på kaloriunderskott. Men detta är inget jag rekommenderar! Jag skulle istället vara grymt nöjd och stolt över dessa snygga muskler! Själv sliter jag hårt varje dag för att få muskler just där 🙂

För att förhindra sug efter något hela tiden så bör man få i sig bra mat regelbundet för att förhindra blodsockerdippar. Att dra ner på kolhydraterna, främst de snabba kolhydraterna och tillföra mer protein och fett istället är att rekommendera.

Lycka till tjejen! 🙂

Kram Ida

GOD MORGON SEGIS

God Morgon!

Var helt däckad igår när jag kom hem. Hade 6 klienter på raken igår följt av ett eget träningspass. HÄRLIGT! 🙂 Idag är kroppen dock lite seg då jag har en hel del träningsvärk + att det känns som att jag börjar bli lite förkyld :S FY!

Ska vara hemma och vila och ta det lugnt hela dagen innan jag ska iväg till Lidingö och dansa 5 timmar i rad med mina trevliga elever 🙂 De 3 första klasserna kör vi disco på och den 4:e kör vi Contemporary, som innehåller massa styrka, stretch och teknikträning. Bara att ladda 🙂

Min frukost idag bestod av havregrynsgröt, blåbär, hallon, kanel, keso + 1 ägg.

STRETCH TIPS

Att kunna gå ner i spagat och splitt är väl något de flesta skulle vilja kunna? Det kanske inte är jätte nödvändigt men ganska kul att kunna så man kan flasha lite och ha det som partytrick eller så är man tex dansare eller gymnast och har en stor fördel av att vara vig.

Eftersom jag är dansare så skulle jag vilja påstå att stretch är något av min specialite inom PT yrket så här följer några av mina bästa stretchtips…

  • Använd tidtagarur! Grymt bra så man stretchar tillräckligt länge och lika mycket på båda sidor.
  • Börja med din ”dåliga sida” först. Vanligt att man alltid börjar med sin viga sida och stretchar den ordentligt för att seadan slarvstretcha den jobbiga sidan.
  • Stretcha länge. Se till att hålla stretchen tills spänningarna släpper. Minst 2 min brukar jag säga.
  • Stretcha ofta. Passa på att stretcha framför TV:n eller datorn, när du väntar på bussen (jag brukar stretcha vaderna då). Haha.
  • Stretcha rumpan och höftböjarna! Dessa 2 är ofta orsaken till att man tex. inte kommer ner i splitt och spagat.

Den här splitten har jag jobbat för och det krävs en lång stretchingstund för att komma dit…

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!