SVAR PÅ KOMMENTARER

Svar på kommentarer…

Hej Ida. Jag har en fråga! Jag är en sextonårig tjej som har sportat i större delar av mitt liv men bara under en tid och sedan slutat. Har testat på varenda sport och nu har jag inte tränat på nästan två år och känner mig superobekväm utan muskler. Jag ska börja gymma men vill ha så snabbt reslutat som möjligt. Vad ska jag börja träna? kondition? styrka? Vad bör jag äta på en dag? Är 165 cm om det har någon betydelse :)

Tusen kramar :) hade betytt supermycket för mig

SVAR: Hej! Om jag var du skulle jag lägga upp en långsiktig plan. För att bygga muskler så bör du börja med styrketräning. Har du inte hållt på med styrketräning innan skulle jag rekommendera att ta hjälp av en PT i början för bästa resultat. Angående kosten så har jag ingen aning om vad du har för mål, hur mycket du förbränner mm. ? så jag rekommenderar dig även att ta hjälp av en PT till detta också för bästa och snabbaste resultat. Lycka till! Kram Ida

Hejsan. Äntligen har jag hittat en kanonbra träningsblogg. Jag ser fram emot att följa den :)
Jag undrar en sak som du kanske kan svara på:

Om jag kör ett styrketräningspass på 40-60 minuter och kör kondition 40-50 min direkt efteråt. Är det så då att styrketräningen ”nollas”, och båda passen blir som dubbelkonditionpass? Jag har hört detta från flera olika håll, att man inte ska köra ett hårt konditionspass direkt efter styrketräningen, för ”då har du styrketränat i onödan!”?

Stämmer detta?

Håller tummarna för svar! :)

SVAR: Hej och vad kul att du hittat hit! jag rekommenderar att dela upp kondition och styrketräningspassen för att få ut det maximala av styrketräningen. Konditionsträning är nedbrytande medan styrketräning är uppbyggande så det är ju ingen bra kombo. Vill du bygga muskler skulle jag satsa på att köra rena styrketräningspass. 🙂 Kör hårt!

Sean är ju inte så mycket längre än dig och jag såg dig en gång och du är ju minimini! :O Blir chockad över hur korta alla är, haha :)

SVAR: haha jag är inte så mini. Är faktiskt hela 167 cm lång 🙂 Men Sean är bara några cm längre.

SIBEL & IDA = SANT

God Morgon!

Sitter här med min frukost och läser kommentarer från er. <3

Idag ska jag träffa en av mina närmsta vänner Sibel. Vi träffades första gången på Idol 2008 då både hon och jag uppträdde på den stora finalen i Globen. Vi började prata och klickade med en gång.

Här är bild från första gången vi träffades…

Efter det har vi hängt en heeel del, VARNING FÖR BILDBOMB…

Vi har även jobbat ihop och stått på scenen tillsammans massa gånger. Senast så gjorde vi julgalan i Karlstad tillsammans vilket var mycket roligt då man fick umgås med sin fina vän i hela 4 veckor 🙂

Kyckling och kyckling

<3

ÄNTLIGEN INNE

Efter att ha tacklat min port riktigt rejält ett antal gånger så gick den upp. Tur att man är stark ;D Haha. Nu ska jag få i mig lite omelett och sedan sitta och vara tacksam över att jag har ett varmt hem (eller så varmt är det inte) men i alla fall ett hem. För fy f*n för att vara uteliggare dessa tider. Jag har en varm pälsmössa och flera lagerkläder men ändå fryser jag och vissa männsikor ligger och sover i detta.

Varje gång jag går förbi en uteliggare så tycker jag så synd om den personen så jag ger alltid pengar om jag har det på mig. Egentligen ska man inte det då det mesta tyvärr går till droger. Får börja ta med mat och ge istället eller kanske lite Fitnessguru Proteinshake med Cappuccinosmak? haha.

Nej sov så gott nu! Imorgon dyker det upp stretchtips. 🙂

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!