VECKANS UTMANING – CIRKELTRÄNING

God fantastisk måndagmorgon mina vänner! Jag hoppas ni har laddat upp ordentligt med energi för nu gasar vi! Dags för ny utmaning och cirkelträning!

Denna veckan utmanar jag er att köra 5 varv av min cirkelträning MINST 4 gånger denna veckan. Stärker upp hela kroppen samtidigt som man tränar kondition. Snabbt och effektivt och perfekt att göra hemma. Finns inga ursäkter till att inte vara med! 😉

 

Man kan också anmäla sin blogg och utmana sina läsare. Posta bilden ovan och länka detta inlägg –> http://nyheter24.se/modette/idawarg/?p=16381 och lämna sedan en kommentar om att ni är med (glöm inte skriva med er bloggadress). Kommer sedan göra ett inlägg med länk till alla bloggar som är med :)

FUCK ÄTSTÖRNINGAR

Vänner det är dags att ta upp ett ämne som inte kan tas upp för ofta, nämligen ätstörningar. Så många mail från er läsare som vill ha hjälp, så många vänner i min närhet som varit eller är drabbade. Ni som följt mig ett tag vet att jag också lidit av ätstörningar och därför gör det extra ont i mig varje gång jag läser era ord om hur ni mår för jag vet exakt vad ni går igenom. Vissa av er har jag träffat på fika bara för att prata, vissa av er har jag mailkontakt med bara för att finnas där som stöd.  Men det bara forsar in mail och i min önskevärld hade jag träffa er en och en allihop men tyvärr finns inte den möjligheten så därför tycker jag att vi talar om det här i kommentarsfältet.

Var anonyma om ni vill och dela med er av er historia! Har ni eller har ni haft någon form av ätstörning? Går ni på behandling? Har ni tagit hjälp av någon närastående? Har ni någon nära anhörig som är sjuk? Hur mår ni just idag? Hur ska vi tillsammans göra för att minska på den här hemska sjukdomen?

<3

[youtube id=”YT-ivV05ucs”]

.

DAGENS TRÄNING – FIGHTINGINSPIRERAT CROSSFITPASS

 

Idag hängde jag med min pojkvän och min gamla PT till ett fighting gym för att köra Crossfit/tabata. Var riktigt kul och svettigt! Vi körde 5 olika övningar då vi jobbade 20 s och vilade 10s X 35. Alltså 7 hela varv med de 5 övningarna.

Vi varvade mellan dessa övningar:

1. Knäa boxningssäck.

2. Lyfta/vända galet tungt traktordäck (lite fusk att jag fick köra samma vikt som killarna :S)

3. Boxning på säck.

4. Armhävningar från tårna.

5. Repträning. Höll i 2 tunga långa rep och gjorde vågor med dem. GALET jobbig övning!

X 7

Efter det så körde jag en cirkelträning för magen där jag varvade 4 övningar och körde 4 varv…

1. 15 crunch på boll.

2. 15 indrag av boll (Stå i armhävningspos. med fötterna på bollen och dra in knäna mot magen)

3. 15 Idas specialmagövning. GRYM är den kommer visa den på film framöver.

4. 30 sneda crunch/sida.

X 4

Hann också med att spöa min pojkvän i ringen… 😀

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!