Okategoriserade

VARFÖR ÄR JAG TRÖTT HELA TIDEN? // WHY AM I TIRED ALL THE TIME?

IMG_2482.JPG

Vänner det känns som det var länge sedan jag pratade med er här på bloggen. Hur mår ni? Jag mår i alla fall bra och har fortfarande lyckorus kvar från Marockoresan. Innan resan mådde jag faktiskt inte så bra, utan var väldigt trött, deppig och energinivån var inte alls hög. Tänk vad lite sol och vänner kan göra. Att bo i Sverige under vintern är inte alltid lätt och jag vet att många blir deppiga och trötta av kylan och mörker. Här kommer mina bästa tips för att motverka det…

– Köp en varm mysig pyjamas att krypa ner i.

– Tänd massa ljus.

– Kryp ner i soffan med en varm kaffe eller te.

– Ät mörk choklad.

– Ta D-vitamin tillskott.

– Boka en resa du kan se fram emot.

– Umgås med vänner så ofta du kan.

– Se till att gå ut i ”ljuset” de få timmar om dagen det finns.

– Boka massage eller gå på spa.

– Bada bastu.

– Fika med vänner/familj så ofta du kan.

– Träna regelbundet trots energin inte är på topp.

Så berätta för mig, hur mår ni? Hur är energinivån? Dela gärna med er av era bästa energitips? 🙂

STOR KRAM <3

English: Friends, it feels like it was a long time since we talked. How are you? I am happy and I still have feelings of happiness from my Marocko trip. Before I left I didm´t felt so good and I was really tired and out of energy. Imagine what a little bit of sun and friends can do. To live in Sweden during winter is not always easy and I know many can get a little sad and tired because of the cold and darkness. Here is my best tips to avoid it…

– Buy a warm and cosy pyjamas.

– Lighting candles.

– Creep down in the couch with a cup of coffee or tea.

– Eat dark chocolate.

– Take D-vitamin supplement.

– Book a trip you can look forward to.

– Hang out with your fries as often as you can.

– Go out in the ”light” the few hours it is light. 

– Book a massage or spa.

– Sauna.

– Take a coffee with friends/family. 

– Work out regulary though the energy is low. 

So tell me, how are you? How is your energy level? Share your best energy tips? 🙂

LOVE <3 

D-VITAMIN TILLSKOTT UNDER VINTERN?

d3-180kaps-260

D-vitamin Holistic – AdLINK

Hej Ida! Jag har hört att D-vitamin är viktigt nu under vintertiderna, funderar på att skaffa men vet inte riktigt vilka märken jag kan lita på, Tacksam för svar :D kraam Emelie

SVAR: Hej Emelie! Det stämmer i de flesta fall om man bor i Sverige. Vi får i oss bra med D-vitamin av solen under vår och sommar men under vintern så är det svårt om man bor i Sverige då det nästan ej finns någon sol. Så känner man sig trött och hängig nu under vinterhalvåret så testa ta extra tillskott av D-vitamin. Jag har precis börjat med det och tar 1-2 kapslar dagligen av Holistics D3-vitamin ovan. Helt naturlig och av högsta kvalité.

English: Question/Answer in swedish about D-vitamin. Use google translate. 

(Inlägg i samarbete med Holistic)

DET PERFEKTA AVSLUTET

IMG_2544.JPGIMG_2546.JPGIMG_2547.JPGIMG_2550.JPGIMG_2552.JPGIMG_2549.JPGIMG_2548.JPGIMG_2545.JPG

The one and only –> Julian, Victoria, Johanna, Kenza, Hannah, Rami, Alexandra, Fanny, Lisa och Janni. <3

Nu är jag hemma i Sverige igen efter världens härligaste resa med världens bästa gäng! Skit vad kul vi har haft denna veckan på vår ”klassresa” Haha. Nej vi har jobbat från morgon till kväll men har njutit av varenda sekund. Sista kvällen så blev vi bjudna på en Marockansk afton av Paradis Plage. De hade byggt upp ett helt tält på stranden med live band som uppträdde och dansade och en 4 rätters middag enbart för oss. De hade även fixat specialmat till mig eftersom jag är allergisk, hur gulligt?! Efter en fantastisk middag så danade vi oss svettiga hela natten! Wohoo så kul och perfekt avslut på denna fantastiska resa!

English: Now I´m home in Sweden again after the best trip ever with the best gang ever! We had so much fun on our ”class trip” haha. No, actually we worked from morning to night but I enjoyed every second of it! The last night Paradis Plage invited us for a maroccon night. They built up a whole tent on the beach with a live band that preformed and danced and served a 3 course meal only for us. Because of my allergies they served my special food, how nice is that?! After a fantastic dinner we danced all night! Wohoo so fun and a perfect end of this amazing trip!

Do not forget to follow me on FaceBook –> HERE 

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!