Okategoriserade

VINNARE AV HP STREAM NOTE BOOK

youtubeNu har jag dragit en lycklig vinnare av HP Stream Note Book och det är Reijat (du blir kontaktad via mail). STORT grattis till denna guldklimp och här är motiveringen…

”Det är svårt att välja en plats som favorit när det gäller att plugga. Kanske är det för att det känns som att jag pluggar överallt just nu: i sängen, i köket, på golvet, i bussen, i skolan och så vidare haha. Just nu är det mycket att få in i huvudet och se till att det verkligen sitter där. Läser andra terminen på tandhygienistutbildning och det är många stoppkurser just nu. Men om jag ska välja är nog de bästa platserna i bibiloteket där ett lugn infinner sig direkt och jag faktiskt får saker gjort, pluggar jag i studentrummet så blir det nog på golvet på min matta så jag har plats att sprida ut alla anteckningar och powerpoints.

Varför jag vill vinna den fina datorn är för att just nu pluggar jag i skåne men min familj bor uppe i Uppsala, jag har extrem hemlängtan och det har blivit att jag pendlar hem nästan varje eller varannan vecka om jag hittar billiga tågbiljetter. Det blir väldigt tungt att alltid ha med sig min gamla dator som tyvärr också glappar i skärmen så i vilket fall måste jag försöka skrapa ihop pengar till en ny. Jag gör det allt med min dator, mina skolarbeten,antecknar på föreläsningar, skypar med familj och pojkvän, jag fotograferar mycket så jag arbetar mycket med bilderna och datorn gör helt enkelt min vardag lättare just nu med mycket skolarbeten och hemlängtan.Att den hade min favoritfärg var ju bara pricken över i:et. Tack för fin blogg <3″

TIPS MOT POLLENALLERGI

bild

Pollenzym hittar du HÄR.

God morgon vänner! Hoppas ni sovit kalasgott! Jag måste bara berätta en sak för er. Jag brukar vara så galet pollenallergisk hela våren. jag brukar vara supertrött, ha rinnande näsa, kliande ögon och bara må allmänt dåligt och inte kunna njuta av det fina vårvädret. För någon månad sedan började jag att ta Holistics nya Pollenzym varje dag och jag har inte känt av några av mina symtom på pollen för ens igår och nu känner jag endast lite kli i näsan ibland om jag är ute eller lite kli i ögonen om jag skulle ta i dem annars inget. Nu snackar vi om att jag har haft så grova pollensymtom att jag varit tvungen att ta spruta innan (mellan mars-slutet av maj). Jag vet inte om det är pollenzym, min nya diet där jag undviker livsmedel jag är överkänslig mot eller om det är min vitaminkur jag fått av min naturläkare som lindrar mina symptom men jag är sjukt glad i alla fall! Så till alla er som lider av pollenallergi kan jag verkligen rekommendera att i alla fal testa Pollenzym. Man ska egentligen börja ta den några veckor innan säsongen börjar men har man symtom hela våren och även sommaren så är det ju inte för sent. Ni hittar Pollenzym HÄR.

//English: Use google translate for this one. Love, I

(Inlägg i samarbete med Holistic)

TACK!

I helgen fick jag en kommentar som gjorde mig så otroligt glad… 

”Hej Ida! Det här kommer förmodligen låta precis som vad så många andra redan sagt till dig, men känner ändå att jag vill skriva några rader till dig… Jag är tjugotre år gammal och kämpar som så många andra kring vad jag ska göra i framtiden, vilken skola kommer jag komma in på, hur jag ser ut, hur jag “borde” vara och andra vardagliga – i tiden liggandes – problem. Och här kommer du in i bilden: Du är en sådan otrolig ljusglimt i mitt liv! Jag menar inte din blogg utan jag menar Du – på det sättet hur du ser på dig själv och hur du värnar om alla, både dina vänner, kollegor och oss på andra sidan bloggen. Att dag efter dag få ta del av bitar av ditt liv gör mitt liv så mycket lättare och roligare. Det känns helt ärligt (utan att vilja låta som en stalker) som att du är en vän, en person som man ser upp till, blir inspirerad av och många gånger finner tröst hos. Du är en sådan makalöst fin förebild för så många människor och du förtjänar all cred för att du är den du är! Du gav mig motivationen att börja kriga mot min ätstörning och fortsätter att pusha mig varje dag, utan att du själv vet om det. Och det var kanske det jag ville få fram i det här alldeles för långa meddelandet. Hoppas du läser detta, och tack för allt!”

De här orden gör mig mållös och att få höra det betyder så mycket för mig och gör att jag vet att jag valt rätt spår i mitt liv och ger mig motivation att fortsätta blogga. Ni säger att jag motiverar er och sprider glädje hos er varje dag, men jag vill att ni ska veta att NI mina älskade läsare gör samma sak till mig. Ni ger mig så mycket glädje och kärlek varje dag så STORT tack och massa kramar och kärlek till er! ♥

//English: A swedish comment. 

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!