Okategoriserade

YOGA RETREAT IN FRANCE

header6

God morgon mina hjärtan! Just nu sitter jag på ett plan på väg till Paris och sedan bär det av mot ett slott i Bretagne. Wohoo, jag ska på ett yoga retreat med Yogiakademien i en vecka och jag är så galet taggad på det här. Har alltid velat åka på en riktig yogaresa och nu äntligen! Självklart kommer jag blogga där nerifrån. Hoppas bara de har wi-fi!? haha man vet aldrig med yogisar 😀 Nej men det ska bli så kul och ska berätta allt för er om hur det är. Josefine som är yogalärare där nere kommer även ha yoga varje dag på min träningsresa till Thailand vilket kommer bli magiskt då hon är så duktig. Finns fortfarande någon plats kvar om är sugna på att haka – Läs mer och anmäl er HÄR! Hörs senare när jag landat igen. Puss, I

//English: Good morning sweeties! Right now Im on a plane to Paris and Bretagne. Whohoo Im going of 1 week yoga retreat with Yogiakademien and Im so excited! I always wanted to go on a real yoga trip and now Im on my way! It will be so fun and I will tell you all about it! Talk to you later! Love, I

MINA BÄSTA FOTOTIPS

Nikonnikon2Nikon1(Inlägg i samarbete med Nikon)

Hej mina finisar! Sedan jag blev ambassdör för Nikon så har jag blivit mer och mer intresserad av fotografering så tänkte dela med mig av mina bästa tips till att göra fotografering lite roligare.

Kameran – Investera i en grym kamera som man kan byta objektiv med. Det är en helt annan grej och man får så mycket finare bilder än med en mobil eller kompaktkamera.

Kort skärpedjupJag älskar verkligen när man leker med skärpedjupet och får en riktigt skarp bild på en person/föremål och sedan blir det suddigt i bakgrunden (Så som på de 2 sista bilerna ovan). MUMS!

LjusetMitt absolut bästa tips till ett bra foto förutom en grym kamera är ljuset! Dagsljus är magi och bättre än alla lampor! Därför så tycker jag att det är så tråkigt att fota inne i gymmet som ofta har gula lampor och gult golv! Ahhh, varför blev jag träningbloggare för?! haha.

Wi-FiAlltså skaffa en kamera med Wi-Fi! Nikons nya kameror har Wi-Fi som gör att man vart och när som helst kan föra över bilderna direkt i telefonen på någon min (Se bild 2 & 3 ovan). Så himla smidigt!

Jag använder mig av D750 och ett 24-70mm objektiv. Den är ganska tung, så när jag inte orkar släpa med den så tar jag med min mindre systemkamera D5500 som också är grym eller min lilla J5 som slinker ner i vilken handväska som helst och perfekt att ta med på event eller när man reser.

//English: Use google translate.

UPDATE

IMG_4077.JPGHej mina älsklingar! Hur är läget med er? Själv känner jag mig halft invalid! Somnade på tåget igår i en mycket konstig position rakt i drag och nu har jag så GALET ont på ena sidan av ryggen! Jesus alltså. Hela muskeln på högersida av ryggen krampar bara! Ajaj! Jaja det kunde varit värre! Känns mycket trevligt att vara tillbaka i Stockholm och började dagen med ett möte och ska nu iväg och luncha med en kompis jag inte träffat på hur länge som helst. Så kul! Efter det ska jag börja packa och fixa för imorgon ska jag upp till min naturläkare i Hudiksvall och på lördag åker jag och min pojkvän till Frankrike på yogaresa med Yogiakademien. Wohoo vad jag längtar! Nepp nu måste jag verkligen gå så jag inte kommer sent! Hörs senare! Puss, I

//English: Hi my sweeties! How are you? I dont feel so well! Fell asleep on the train yesterday in a very weird position and now I have pain on one side of the back! The muscle on the right side of the back cramps! Ouch! Well it could have been worse! It feels very nice to be back in Stockholm and started the day with a meeting and will now go and have lunch with a friend I have not seen in forever. So fun! After that, I’ll start packing and fix because on Saturday I will go and my boyfriend to France on a yoga trip with Yogiakademien. Wohoo Im so excited! Now I really have to go so I will not be late! Talk to you later! Love, I

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!