Okategoriserade

AXLAR OCH CORE

traningsbloggaxelpress baksida-axlar inner-core larcurl larcurl1 ovning-mage svardet-1

Hej mina älsklingar och glad lördag! Idag så funderar jag på att dra till London med en tjejkompis. Vi får se hur det blir med det! Är så galet taggad på att shoppa 🙂 Wohoo. Om inte så blir det bara mys och fix hemma i lägenheten. I alla fall så har jag galen träningsvärk efter torsdagens axel/core/baksidalår pass. Det var ett riktigt roligt pass där jag växlade mellan axel- och magövningar och sedan körde jag även några övningar för baksidalår och rumpa för att hålla dem aktiverade. Har verkligen fått bra resultat av att lägga in någon ben/rumpövning i varje pass och det gör att jag får galet bra kontakt i mina riktiga benpass. Filmade även hela passet så för er som inte förstår alla övningar jag skriver kommer snart en video på dem 🙂 Puss, I

Uppvärmning: 10 min power walk 15% lutning

Superset: 12 axelpress 6kg hantlar (bild 2)+ 15 raka hantellyft åt sidan 2 kg X 4

Superset: 10 baksida axel maskin 15kg (bild 3) + 15 crunch i cable cross 7,5kg (bild 7) X 4

Superset: 12 squat i abduktormaskin 55kg + 15 lårcurl (bild 5 & 6) 20kg X 4

10/sida enbenspress 50kg X 3

Triset: 10 ”svärdet” (bild 8) + 15 sidogång med gummiband + 12 inner core övning ( bild 4) X 3

 

TRÄNA BEN OCH RUMPA

traningsblogg-1 traningsblogg

Hej vänner! I tisdags var jag och körde ett härligt benpass på gymmet och det var så kul! Dock så var det så mycket folk att jag varken kunde fota eller filma någon övning så ni för nöja er med 2 gula selfies haha. Älskar verkligen mörker och lysrör, bilderna blir så snygga… NOT! 😀 Men i alla fall så hade jag kul och passet kan ni se nedan. Idag ska jag också iväg till gymmet och kommer köra ben/rumpa även idag fast med några bål och axelövningar. Woop! Ska ni träna idag? Puss, I

Uppvärmining 10 min power walk 15% lutning

10 utfall i smith X 4

10 benpress 140-180kg X 6

Superset: 10 Benspark + 15 lår curl X 4

12 Squats i abduktor maskin X 4

10 Donkey kicks X 4

 

 

MYSIG FIKA MED BÄSTA VÄNNERNA ♥

fika fika1 fika2 fika3 fika4

God morgon mina finisar! Igår hade jag 2 av mina bästa vänner på besök med sina barn och hund. Så himla mysigt och jäklar vilken cirkus det blev! Jag hade bakat 2 olika bröd till dem, 1 glutenfritt morotsbröd och ett glutenfritt havre/bananbröd. Serverade de med smör ost och te och om jag får säga det själv så var båda bröden MAGI! Alltså så sjukt goda bröd! Jag kommer posta recept på de båda inom kort här på bloggen och ni måste verkligen testa dem! Bröden gick hem både hos mina vänner, båda barnen och även hunden. Haha, bra betyg! Vi hade fullt upp med att hålla både barn och hund borta från brödedt 😀 Får skaffa ett högre soffbord! Mycket mysig fika igår och att träffa vänner så där är verkligen det bästa jag vet och som medicin för själen. Har filmat hela dagen igår så kommer upp på min youtube kanal inom kort så håll utkik.

Nu ska jag kila iväg på frukostmöte och sedan efter det ett möte till. Men vi hörs snart igen. Puss, I

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!