Okategoriserade

HUR MIN TRÄNING VARIT GENOM LIVET

question-answer

Hej Ida! Jag har inte följt din blogg så jättelänge men den är otroligt intressant och inspirerande! Jag undrar hur du tänkte om träning när du var yngre? Vilken linje gick du på gymnasiet och hur har din inställning till hälsa och träning förändrats sedan den tiden? hur och varför startade ditt intresse för träning? Kram och tack för bästa bloggen!

SVAR: Hej Maja och välkommen hit och tack vad kul att höra! När jag var yngre så var jag väldigt aktiv och danstränade 6 gånger i veckan och har gått på väldigt många olika sporter. Dock såg jag aldrig det som träning utan bara saker som jag tyckte var kul. Jag tränade aldrig för att jag var tvungen att träna utan för att jag tyckte det var så sjukt kul och för att bli bättre på just sporten/aktiviteten jag höll på med. Så var det i många år tills jag hamnade i onda cirklar då jag istället la all fokus på hur jag såg ut och ville förändra min kropp med träningen istället för att fokusera på att bli bättre och glädje. Att flytta det fokuset var inte alls hälsosamt och sedan jag slutade dansa är det mycket svårare att sätta mål och att träna för att det är så sjukt kul. Så fort jag har något jag tycker är kul som tex Pole Dance så går jag till gymmet och tränar för att jag ska bli starkare och bättre på Pole Dance istället för att bara träna för att jag måste. Där av är det väldigt viktigt att ha mål med träningen tycker jag för att drivas av ett mål och flytta fokus från utseende.

Vidare till nästa fråga så gick jag Estet Dans på gymnasiet i Åmål. Jag hade sjukt kul men kan inte påstå att det var en bra dansutbildning. Vi hade typ 1 dansklass i veckan och den var inte alltid så uppstyrd, så vi tränade mycket själva på raster och så skolkade vi en del för att dansa istället 😀 haha.

Jag har ingen aning? Min mamma och pappa har alltid varit noga med att jag och min bror ska röra på oss och ha intressen och de satte tidigt in mig på gymnastik, dans, golf, orientering, längdskidor, tennis… haha ja en hel del men jag fastnade för dansen. Jag har alltid gillat att röra på mig och har känt från början att jag älskar det och hur bra jag mår av det.

Hoppas du fick svar 🙂 Kramis, I

ÄLSKAR MITT NYA MARMORBORD

marmorbordmarmorbord4marmorbord2marmorbord1marmorbord-5marmorbord-4marmorbord

Hej mina finisar! Istället för att åka till London i helgen så har jag ägnat mig åt att fixa till i vårat vardagsrum och jag är så sjukt nöjd att jag bara måste visa er. Vet inte om ni alls är intresserade av inredning men jag har blivit det på senare dar och älskar att fixa i hemmet? Köpte det här fantastiska marmorbordet från Kasenberg. Jag kan inte sluta kolla på det för att det är så fint! Jag älskar ju marmor och funderar på att även köpa ett soffbord!

I alla fall så har vi höjt tavlorna och igår köpte jag ljusstakar i mässing från Svensk Tenn och den lilla vasen. Tycker ni det blev fint? Har ni andra tips på vad jag kan dekorera detta fina marmorbord med så skicka länkar eller tipsa mig gärna! Puss, I

PINK RIBBON – KROPP OCH SJÄL HÄNGER IHOP

unnamedHej mina vänner! Ett ord som jag får en stor klump i magen av är cancer. Vi alla har säkert någon i närheten som har drabbats eller kommer att drabbas. Min farfar gick bort i cancer för något år sedan och allt gick så fort från att må helt ok till att plötsligt inte finnas kvar längre.

Att motionera regelbundet och hålla en hälsosam livsstil ger en bättre livskvalité genom att minska stress, ångest, oro och förbättra självförtroendet men jag tror även den har en stor påverkan på ens framtida hälsa och kan minska risk för sjukdomar som ex cancer. Bröstcancer är kvinnans vanligaste cancersjukdom och ca 20 kvinnor insjuknar varje dag och jag tycker det är så viktigt att stödja forskning som kan hjälpa de drabbade.

Det här inlägget är sponsrat av Oral-B som engagerat sig i frågan och erbjuder nu 20% rabatt i alla Claes Olsson butiker och skänker en procentandel till Rosa bandets välgörenhet. Riktigt bra tycker jag! ♥

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!