VÄLKOMMEN 2014, NU KÖR VI!

 Hade en fantastisk kväll igår tillsammans med mina underbara vänner! Det var 3 rätters, vitt vin, kärlek, champagne, fyrverkerier och en jädrans massa dans. Ja herregud vad vi dansade 🙂 UNDERBART! 

Att få fira in ett nytt år tillsammans med de man älskar mest är ju bara helt fantastiskt och finns inget bättre sätt att välkomna fantastiska 2014 på!

Jag och min poddvän Mattis ♥

Nu ser jag fram emot att dra igång 2014 och jobba mot nya mål. Här på bloggen blir det massa utmaningar (bla. löputmaningen som drar igång 13 jan), mer stretch och träningsvideos, svar på kommentarer, recept, träningsinspiration och massa kärlek!

Hoppas ni hänger på och gör 2014 till bästa året någonsin!

NU KÖR VI!

 

MITT 2013 – DEL 2

 Sommaren 2013 var minst sagt en händelserik period och 2 av mina största drömmar gick i uppfyllelse.

Jag har en kärlek till USA och har alltid velat åka till Los Angeles och Las Vegas men har aldrig tidigare haft råd, tid eller någon att åka med. Men i somras blev det hela 3 veckor i Los Angeles och en tur till Las Vegas. Helt underbart. Var väldigt svårt att välja ut mina favoritbilder från resan men här kommer några…

 När jag var åter i Sverige hann jag knappt bli av med jetlagen innan det var dags att åka till USA igen fast denna gången till New York. Här gick ännu en stor dröm i uppfyllelse då jag åkte dit för att plåta PUMAs kollektion för hela 2014! Känns fortfarande helt overkligt och kan inte förstå att mina bilder kommer finnas i hela världen under nästa år!? Var en intensiv vecka med 3 heldagar med plåtning både i studio och runt om i coola New Yorks stad. Njöt av varenda sekund och ser fram emot att få visa er resultatet <3

Fortsättning följer…

Ida Warg Ida Warg blogg

HUR SLUTAR JAG SMÅÄTA SÖTSAKER?

Hej Ida! Jag älskar verkligen din blogg, jag är väldigt tacksam över att du inspirerar mig och många andra.

Vart ska jag börja? Ja, jag är femton år gammal och jag älskar verkligen att träna. Jag tränar både kondition och styrka men mitt problem är att jag inte är så noggran med kosten. Jag tränar nästan varje dag i 1-2 timmar. Jag småäter väldigt ofta och det är verkligen jobbigt. Jag vill verkligen sluta med det men jag vet inte hur, jag är liksom beroende. Jag vill se resultat och jag vill verkligen få min kropp ”fastare”. Jag blir så förbannad på mig själv och jag får ångest efteråt. Hur ska jag gå till väga? Jag försöker dricka vatten men det funkar inte.

Annars försöker jag att äta nyttigt. Alla andra i min familj äter t.ex vittbröd men jag äter mörkt. När jag oftast småäter så äter jag något sött… jag skulle vara tacksam om du svarade. /en tjej slm alltid småäter 

SVAR: Hej tjejen och tack för din kommentar! 🙂 <3 Först soch främst vill jag säga att du ska sluta döma dig så hårt och ångest är bara onödigt att ha så släpp det och gå vidare om det skulle vara så att du småäter ibland.

Min första tanke är, äter du så du blir ordentligt mätt när du äter mat? Kanske det är så att du inte får i dig tillräckligt av något näringsämne? Du skriver att du tränar 1-2 timmar varje dag vilket är väldigt mycket och inte konstigt att du blir hungrig då. Håller du på med någon speciell sport så du måste träna så mycket? Om inte skulle jag rekommendera att träna max 5 gånger i veckan + vardagsmotion vilket fortfarande är väldigt mycket träning och kräver att du äter ordentligt med mat vilket förhoppningsvis kommer stilla ditt sötsur.

Men även om du äter tillräckligt kan det vara så att du får sockersug och jag har alltid själv varit en småätare som inte känner skillnad på hunger eller sug och kan i stort sätt går runt konstant med något att tugga på.  Värst sug får jag om jag ätit ett mål med mycket snabba kolhydrater innan. För mig hjälper det att minska på snabba kolhydrater i varje måltid och istället lägga till mer nyttiga fetter och protein. Ex. ät köttfärssås med spagetti istället för spagetti med köttfärssås eller ät äggmacka istället för macka med ägg. Hänger du med?

Det är också viktigt för många att äta bra under förmiddagen för att slippa sug under eftermiddagen. Se till att få i dig en ordentlig frukost, ett mellanmål och lunch  med proteiner, nyttiga fetter och långsamma kolhydrater i varje mål. Då har du en bra grund och chansen att falla dit för sötsaker misnkar.

Blir du ändå sötsugen så försök se till att du alltid har bra produkter hemma som du kan ta när sötsuget kommer. Ta en skål yoghurt med musli, en frukt med naturellt jordnötssmör, koka eller stek ägg, gör en fruktsallad eller en proteinsmoothie istället för att stilla sötsuget. Det ger din kropp näring och vitaminer och byggstenar till att återhämta kroppen efter träning vilket inte en chokladkaka gör.

Lycka till! Kram Ida

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!