NYTTIG THAIMAT – RECEPT

Som jag berättat innan så är jag helt galen i Thaimat och köper det minst 1 gång i veckan. I helgen tänkte jag att jag istället skulle testa på att laga en nyttigare variant av Thai hemma och det blev grymt!

Du behöver: Kokosolja – HITTAR NI HÄR, 1 laxfilé, 1ägg och 1 äggvita, groddar, hackade jordnötter, Ekologiskt Jordnötssmör – HITTAR NI HÄR, Lime, Vitlök, Fisk sås, soya (är man superkänslig för gluten så skippa eller köp glutenfri), ingefära, havssalt, svartpeppar, chiliflakes.

Gör så här: Stek laxen i kokosoljan. När den börjar bli klar så knäck i äggen och hacka sönder allt till små delar. Pressa i lime och tillsätt sedan en stor sked med jordnötssmör, hackade jordnötter, pressad vitlök, salt, fisksås, soya, peppar, chili och riven ingefära. Undertiden så hyvla spagetti/nudlar av Zucchinin med en osthyvel och koka i en kastrull i ca 1 min. Lägg sedan ner Zucchininudlarna och groddarna och stek en kort stund.

Servera med några färska groddar på toppen.YUMMIE!

English:

HEALTHY THAI FOOD – RECIPE 

You will need: Coconut oil, 1 salmon fillet, 1 egg and 1 egg white, sprouts, chopped peanuts, Organic Peanut Butter, Lime, Garlic, fish sauce, soy sauce (If you are super sensitive to gluten skip or buy gluten-free) ginger, sea salt, black pepper, chiliflakes.

Fry the salmon in coconut oil. When its getting coocked through, add the eggs and chop everything into small pieces. Add lime juice, a big spoon of peanut butter, chopped peanuts, garlic, salt, fish sauce, soy sauce, pepper, chilli and ginger. Meanwhile, slice the zucchini into spaghetti/noodles with a cheese slicer and cook for about 1 minute in a saucepan. Then put down Zucchini noodles and sprouts and fry briefly.

Serve with some fresh sprouts. YUMMIE!

TRÄNINGSINSPIRATION

Hur peppad och sugen på att träna blir man inte när man möts av så här trevliga texter mitt på gatan? 🙂

När ska Sverige börja ta efter det här?! Snart hoppas jag!

English: Wonder if we will ever see a text like this on a street in Sweden? Hope so, because I love it 🙂

GÅRDAGENS MÖRDARPASS

Igår var jag så trött och så osugen på att träna! Har sovit dåligt de senaste dagarna och kroppen kändes bara tung! Var i valet och kvalet av att träna men möttes av en pojkvän hemma som sa, ”sluta mesa för fan”! Haha. Jag tog mig iväg till gymmet och eftersom jag är en allt eller inget människa så tänkte jag, Nej nu jävlar kör vi det jobbigaste passet ever, har jag väl kommit hit kan jag lika gärna köra!

Blev spurter på konditionsmaskinerna som såg ut så här…

-1 000m rodd

– 1 000m löpning 1% lutning

– 1 000m cyckel

– 1 000m trapp/trampmskin

– 1 000m löpning 1% lutning

– 1 000m rodd

Avslutade med ett magpass på…

– 10st peakar i TRX + 10st sneda indrag i TRX x 3

– 8st raka benfällningar på huvudstående x 3

Efter passet kändes det grymt och jag är glad och stolt över mig själv att jag genomförde det!

En trött, svettig och lycklig Ida efter passet…

 

 

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!