MÖTE MED PUMA IDAG

 

För er som inte vet så kan jag berätta att jag är sponsrad av det grymmaste märket PUMA. Idag var Svenska kontoret i Stockholm och självklart passade vi på att ta en lunch tillsammans. Så härligt gäng och så mycket spännande på G framöver. I somras var jag i New York och plåtade kollektionen för 2014 och i september kommer huvudkontoret från Boston hit för att filma in en fitnessfilm med mig. Ser jag verkligen fram emot! 🙂

1. Team PUMA 🙂 <3 // 2. En grymt god thaicesarsallad med räkor.

 

KAN MAN BYGGA MUSKLER OCH BRÄNNA FETT SAMTIDIGT?

Svar på kommentar…

Hej Ida! Jag har två frågor jag hoppas du kan svara på 🙂 Jag vill bli starkare men också tappa lite mer fett på kroppen, så kan man bygga muskler samtidigt som man bränner fett? Och isånnafall hur ska man lägga upp träningen? Sen vill jag orka göra chins med egen kroppsvikt! och orka mer armhävningar på tå, tips på bra övningar där man tränar dom muskelgrupperna? Du har en fantastisk bra och inspirerande blogg! Tack och kram 🙂

SVAR: hej och tack snälla för din kommentar, här komemr svar…

Att bygga muskler samtidigt som man ska tappa fett är möjligt men inte det enklaste och det är lätt att det blir medelmåttigt åt båda håll. Därför satsar de flesta på att fokusera på en sak i taget, dvs först bulka(period där man satsar på att bygga muskler) och sedan deffa(period då man har fokus att tappa fett).

Men om du lyckas att tappa fett och behålla den muskelmassa du har så blir muskelmassan procentuellt större och du blir starkare.

Här kommer en video på bra tips för att klara av chins/pullups…

[youtube id=”UJN8hHY_PQU”]

Angående armhävningar så är det bra att stärka upp de delar av överkroppen som du är svag på. Biceps? Triceps? Rygg? Axlar? Bröst? Sedan är det absolut bästa övningen för att klara av fler armhävningar är att göra just armhävningar. Det är en övning som man kan utvecklas väldigt snabbt i på kort tid. Ladda ner appen 100 push ups och bara kör 🙂

Lycka till!

VAD ÄR TILLÅTET ATT DRICKA UNDER FASTAN?

Svar på kommentar

Hej! jättekul blogg du har med massa bra tips o trix 🙂
jag har själv provat 5:2 och kör nu något slags 8:16. 5:2 va bra, men jag tränar en del och kände att det blev lite tufft, sen är det trist att inte kunna äta middag med killen på kvällen, så jag tycker 8:16 passar bättre. Men du verkar bättre påläst än mig, om man vill åt HÄLSOEFFEKTERNA så kommer väl dom av att man fastar? om man då som du dricker olika drinkar o så – försvinner inte dom då? är nyfiken för jag skulle själv kunna tänka mig att börja morgonen med alger/spirulina/frukt-drink. men har trott att lite av effekten uteblir.
ser fram emot dina resultat!

SVAR: Hej och tack snälla! 🙂 Nej jag tror som du att Periodisk fasta är enklare och passar bättre för personer som tränar mer. Angående drinkarna jag dricker under min fasta så får de inte innehålla kolhydrater eller fett (Högst 2 gram) så alger/spirulina/frukt-drinkar går bort. Det som jag får ta utan att förstöra fastan och hälsoeffekterna är rent proteinpulver blandat med vatten och en citrondrink blandat med aminosyror.

Fastadrink: 75ml färskpressad citron + pytte kokosvatten + vatten + L-alanin + L-Glutamin.

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!