http://linefilipsson.devote.se/
http://oliviahoervallius.blogg.se/
http://justlikethat.devote.se/
http://the-best-of-sarah.blogspot.se/
http://imathildashufvud.blogg.se/
http://cassandrawiikjrvelin.blogg.se/
http://linefilipsson.devote.se/
http://oliviahoervallius.blogg.se/
http://justlikethat.devote.se/
http://the-best-of-sarah.blogspot.se/
http://imathildashufvud.blogg.se/
http://cassandrawiikjrvelin.blogg.se/
Svar på kommentar…
Hej! Jag är en tjej på 17 år som alltid har spelat fotboll, men jag har ett problem. Jag har vad många säger ”för smala ben” vilket ofta förstör för mig både i ”vanlighet” och på fotbollen. Jag har provat att träna med muskler men de fungerar inte.. Har du något tips? ð kram!
SVAR: Hej tjejen! Jag förstår exakt ditt ”problem” (om man nu kan kalla det för problem) då jag också har galet svårt att lägga på mig på benen. Jag har alltid velat ha de där muskliga välsvarvade benen och rumpan men hur mycket jag än tränade så hände ingenting utan benen förblev stickor och rumpan platt. Det är först nu på senare dagar då jag ägnat mig åt tyngre styrketräning på underkroppen och då främst baksidan som det börjat hända grejer. Håller mig till stora basövningar som knäböj, utfall, marklyft, benpress och även höftlyft med vikt. Lastar på ganska tungt och håller mig mellan 6-15 reps vilket ger störst hypertrofi=ökad storlek på muskeln. Har du ingen erfarenhet av styrketräning sedan innan skulle jag anlita en PT för att gå igenom tekniken på de olika övningarna innan du lastar på vikter.
Sedan är det även viktigt att ”mata” mina benen/rumpa så de växer. Utan mat och vila blir det inga muskler! Så fort jag slarvat med mat, vila, styrketräning eller ägnat mig åt för mycket långdistans konditionsträning så försvinner mina ben.
Men som sagt vi alla är olika och att ha smala ben är många tjejers önskemål! Träna dem starka men var också stolt över dina fina ben som många avundas!
Jag jobbar hårt med mina ben och vem kan tro att de här små spirorna lyfter över 100kg i benpress. ð
Skulle jag få välja endast en maträtt att äta resten av mitt liv så skulle bananpannkaka ligga väldigt bra till. Lätt att laga, proteinrikt och nyttigt – perfkekt att äta som frukost, mellis eller kvällsmat!
RECEPT
Jag brukar göra min pannkaka enkel då jag mosar 1 banan och blandar den med 2 ägg och steker i Kallpressad kokosolja – Hittar du HÄR.
Men det går att variera sin pannkaka in i oändligheten.
Det här kan du blanda i din bananpannkaka: En klick keso, en klick kvarg, lite getost, havregryn, proteinpulver, lakrispulver, vanlijpulver, kakao…
Det här kan du äta till din bananpannkaka: Ekologiskt jordnötssmör – Hittar du HÄR, mandelsmör, proteinfluff, varma bär, skivad frukt, osötad sylt, osötat äpplemos…
N´JOY!
English: One of the tastiest dishes I know is banan panncake. Easy to cook, protein-rich and healthy – It´s totally perfect! ð
RECIPE – Mix 1 mashed banan with 2 eggs and frie it in coconutoil. Serve with organic peanutbutter. YUMMIE!