Okategoriserade

FREDAGSFYS

IMG_8905.JPGIMG_8904.JPGIMG_8883.JPGGod Morgon mina fina vänner! Vaknade upp dödshungrig 6.54 idag så bara att kliva upp, laga frukost och börja denna morgonen. Lika bra då jag har så sjukt mycket att göra innan jag åker till Marbella på måndag. Jag har också träningsvärk i typ hela kroppen! Mina ben och rumpa är helt förstörd efter veckans benträning och squat routine och igår körde jag slut på ryggen. Jag älskar verkligen att träna fredagskvällar och speciellt tillsammans med någon. Känns väldigt festligt tycker jag då man alltid har en speciell känsla i kroppen under fredagar. Nedan ser ni passet jag körde.

English: Good morning my friends! Woke up hungry 6.54 today, so it was just to get up and cook breakfast and to start the day.But it was just good because I have so much to do before I go to Marbella on monday. My whole body is so sore after this weeks leg session and squat routine and yesterday I killed my back to. Haha. Love to work out on friday evening and specially together with someone. Below you can see the workout I did.

Gårdagens träning: // Yesterdays workout:

10 min warm-up crosstrainer

6 squat 20kg X 2

6 squat 45kg X 6

2 pull ups X 10

Superset: 15 Back raises + 12 hanging row X 3

Superset: 10 rotation cable cross + 10 one arm lat pull down cable cross X 3

10 lat pull down supinated grip X 3

 

 

GRYMT EKOLOGISKT MATSTÄLLE – RAW SALLAD

IMG_8874.JPGIMG_8873.JPGIMG_8875.JPG

 

Dagens lunch:  hanskalade räkor, blomkålsris, cashewmarinerad zucchini, rödbeta, grönkålssallad, avokadokräm, gulbeta, groddar och humus. // Todays lunch: Shrimps, cauliflower rice, cashew-zucchini, beet root, kale salad, avocado cream, yellow beets, sprouts, hummus.

Nu kommer en riktigt rolig nyhet som jag äntligen får berätta för er. Jag har börjat samarbeta med en nystartat matställe som heter RAW-sallad här i Stockholm. Som ni vet så är mat en punkt där jag är väldigt kräsen och jag vill att den mat jag äter ska hålla hög kvalité och vara ekologisk. RAW-sallad har samma tänk kring kost som mig och all deras mat är ekologisk och största delen av maten är helt RAW. Men det finns protein som räkor, kyckling, lax att addera + quionoa, råris mm om man inte vill gå all in på RAW. Det finns även glutenfria wraps, goda juicer och smoothies och raw-bollar.

Denna månaden får jag chans att ge er läsare 10% rabatt på all mat. Det enda ni behöver göra är att ange koden ”wargpower” i kassan. Smaklig måltid! 🙂

English: I just started a collaboration with a new restaurant here in Stockholm called RAW-salad. As you know I am very picky with food and I want to eat organic food with good quality. RAW-salad have the same mindset about food as I have and their food is 100% organic and the most of it is raw. But you can choose to add protein like shrimps, chicken, salmon + quionoa brown rice etc. if you don´t want to go 100% raw. You can also find gluten-free wraps, freshly squeezed juice and smoothie. If you enter the code ”wargpower” you´ll get 10% discount on all food. Bon appetite! 🙂

 

 

VILKA KOSTTILLSKOTT SKA JAG TA?

supplements

1. Multimineral – HERE // 2. Multivitamin – HERE // 3. Chlorella – HERE // 4. Cellenzym – HERE // 5. Lactovitalis – HERE // 6. Inflamino – HERE

Jag vill börja med kosttillskott men vet verkligen inte vart jag ska börja. När jag läser om det du tar och hur bra det funkar för dig så vill jag verkligen börja själv. Dock vet jag inte om det skulle passa min kropp, och hur vet man det? Vad anser du är mest väsentligt? Jag vill hålla mig frisk, vill att min mage och andra inre organ ska må bra samt få resultat inom träningen i form av bla styrka. Finns det andra sätt än tillskotten som man kan ”göra” så man får ut liknande ”resultat” så man inte börjar med allt samtidigt? Lite vägledning hade varit väldigt bra.

SVAR: Hej! Det är inte lätt att veta och ett bra sätt att få reda på brister mm är att göra en hårmineralanalys. Där kan man få reda på mycket trevligt/otrevligt 🙂 Det går att beställa via nätet och man skickar in hår till USA och får sedan provsvar och konsultation av en person här i Sverige.

Att göra en sådan analys kostar ganska mycket och har man inte råd med det så är det bästa att börja ta multimineral och multivitamin som har en jämn balans mellan vitaminer och mineraler. Att börja självmedicinera med enskilda vitaminer och mineraler kan vara dumt då man kan få ännu mer obalans.

Har man problem med magen så kan jag verkligen rekommendera att ta Cellenzym innan varje måltid för att få hjälp med nedbrytning av maten. Sedan är det också en jättebra ide att ta Lactovitalis som är goda magbakterier och även Inflamino som är ett protein som är skonsamt och läkande för magen/tarmarna. De här tillskotten kan man ta utan att veta vad man har för brister.

Kan också rekommendera att ta chlorella som är en naturlig alg som  är en av de nyttigaste födoämnena som finns och är väldigt utrensande.

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!