Okategoriserade

HINDERBANAN PÅ MIKES GYM

IMG_9723.JPGIMG_9683.JPGIMG_9678.JPGIMG_9679.JPGIMG_9682.JPGIMG_9680.JPGIMG_9722.JPGJag måste berätta om den sjuka hinderbanan som finns på Mikes Gym här i Marbella. Det är den sjukaste hinderbanan på 2 km och Mike har gjort den helt själv. Vi har varit där med båda grupperna på campet och det har varit gråt svett och tårar båda gångerna. Banan är verkligen inte lätt att ta sig igenom men alla som startat har lyckats hela vägen fram. Första veckan sprang jag inte men denna veckan körde jag med ett av lagen ”Team Wargpower”. Så himla roligt och så stolt öber både mitt lag och mig själv som körde all in!

English: I have to tell you about the obstacle that you can find at Mikes Gym here in Marbella. The obstacle is 2km and Mike has done it all by himself. There was blood sweat and tears and it was not easy but we all made it through! So fun and so proud both of my team and myself!

 

VAD ÄR RIKTIG MAT FÖR ER?

(It´s a swedish commercial about arganic food.)

Alltså jag måste bara säga att jag håller med Coops reklam om ekologisk mat. Jag får alltid kommentaren om att jag äter så konstigt och ingen vanlig mat. Varför äter jag inte ”vanlig husmanskost” med makaroner, köttbullar och ketchup? Varför äter jag inte färdiga såser, dressingar, micro mat eller andra halvfabrikat och varför äter jag inte frukten om den inte är ekologisk? Mitt svar är för att det inte är någon riktig mat utan den maten i mina ögon är konstig! Jag vill äta mat som är ren och utan massa tillsatser eller andra kemikalier och ren mat är vad jag kallar riktig mat. Eller vad säger ni? Vad är riktig mat för er?

English: For me real food is clean organic food and not semi-manufactures and fast foods with a lot of sugar, fat and simple carbs. I want to eat clean food without additives and other chemicals and I want it to be organic. What do you say? What is real food for you?

BEHÖVER VI VERKLIGEN TILLSKOTT?

8864446621_48c8e74ce1

Jag tar Chlorella varje dag för att binda ihop och driva ut gifter och tungmetaller vi dagligen får i oss. Chlorella smakar inte toppen så därför älskar jag de –> HÄR Chlorella tabletterna.

svar på kommentar

Hur ställer du dig till en vanlig kost? Allt jag fått höra genom kostrådgivare etc är ett en frisk person inte har någon som helst anledning att ta kosttillskott, det är onödiga pengar. Det är bättre att äta varierat så får du i dig allt du behöver. Grönsaker, kolhydrater, protein och fett i normala mängder. Eller är du HELT för kosttillskott? Jag förstår verkligen om man har brist på någonting men som du skriver är det onödigt att dosera ett visst mineral/viss vitamin för det kan ge obalans. Detsamma med multimineral, behöver verkligen gemene man detta? 

Jag själv är ganska negativ till tillskott över huvud taget vilket du kanske märker. Jag anser att dessa detaljer är onödiga och denna känsla av kontroll leder till (eller jag ska säga KAN leda till) ett osunt beteende.

Bara en fråga :) Ps. Gillar verkligen din blogg så ta det inte som något dåligt!

SVAR: Hej och tack snälla för din kommentar! Jag tar det absolut inte som något dåligt utan snarare tvärt om. Jag förstår precis vad du menar och många kosttillskott är också skit men många tillskott kan vara riktigt bra och till stor hjälp för många. Hade maten haft den kvalité och näring som den egentligen ska ha och hade för många år sedan, hade maten inte varit så behandlad och besprutad, hade vårt samhälle inte varit så stressat, hade luften inte varit så förorenad, hade vi människor haft en mer allsidig kost med rena ekologiska råvaror… nej då hade kosttilskott varit onödigt.

Dock så ser vårt samhälle inte ut så idag och maten håller inte den kvalité den borde och det är omöjligt för oss att undvika alla gifter tyvärr. Väldigt många personer lider av allergier, depression, trötthet, sömnsvårigheter, eksem, övervikt, sötsug, acne, uppsvälldhet, förstoppning, IBS mm. och allt det här beror på en obalans i kroppen och ofta på en obalans mellan mineraler och vitaminer.

Som jag sa ovan så är även många kosttilskott skit och som att slänga pengarna i sjön och speciell alla från apoteken som även innehåller massa sötningsmedel och andra konstigheter. När det kommer till proteinpulver och andra träningsrelaterade tillskott så bör man även där vara försiktig och jag undviker allt med blixtar, explosioner, muskelknuttar mm på förpackningen så de innehåller massa kosntigheter och är fullproppade med sötningsmedel och man har ingen aning om hur de är tillverkade. Jag håller mig själv till Holistic som jag vet är helt naturligt och ekologiskt tillverkat och med bra kvalité.

Så mitt svar är känner man att man är pigg, glad, har en bra maghälsa mm så behöver man absolut inte ta tillskott. Man har man några av problemen ovan så kan det vara så att man har brister och obalans och kan få hjälp av tillskott på ett bra sätt.

English: answer/question? Do we need supplements? Use google translate for the answer.

(Inlägg i samarbete med Holistic)

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!