Okategoriserade

KOSTTILLSKOTT OCH TRÄNING

question answerhej! Jag har börjat att träna på gym nu i oktober. Jag är 15 år gammal och försöker träna så mycket jag hinner. Efter att ha läst din blogg har jag blivit mer målinrikad och jag älskar när du lägger ut dina övningar (som jag oftast sedan försöker att göra på gymmet). Jag vill gärna börja använda proteinpulver och undrar, vad ska jag börja med? Känns lite onödigt att lägga massor med pengar om man sedan inte kommer att använda proteinet eller kosttilskottet… Skulle du kunna tipsa och vad jag skulle kunna börja med för att komma igång med min träning lite mer. :)

SVAR: Hej fina du och tack snälla vad kul att höra 🙂 Nej såklart du inte ska lägga pengar på något du inte kommer använda. Proteinpulver kan absolut vara en bra början och det är så smidigt att ta med sig som mellanmål. Jag är noga med att välja proteinpulver och kosttillskott av högsta kvalité vilket jag tycker alla borde göra. Jag själv använder mig av Holistic som har helt naturliga och ekologiska produkter som inte är fullproppade med massa sötningsmedel som de flesta andra tillskott är. När man köpter Holistic får man då vara beredd på att proteinpulvret inte smakar lika sött som alla andra men jag personligen tycker de flesta sötningsmedel smakar illa.

Ett perfekt och supergott mellanmål är att blanda 1-2 skopor Chokladprotein med 1 banan, 2dl valfri mjölk, 1 dadel och 1/2tsk kakao. Så galet gott och perfekta mellanmålet både innan och efter träning.

Proteinet finns även i vanilj, päron och banan/kokos.

Andra tillskott som kan vara bra att ta är multivitamin, multimineral och chlorella. Då får du i dig en balanserad dos av mineraler och vitaminer så då boostar immunförsvaret och återhämtning medan chlorellan är fylld med bra proteiner som hjälpter till att rena din kropp från gifter och slaggprodukter.

//English: Question/Answer in swedish. Use google translate.

(Inlägg i samarbete med Holistic)

THIS WEEKS CHALLENGE – SQUATS

IMG_2970.JPG

Ny vecka och nya tag och jag är så sjukt laddad för denna veckas utmaning! Denna vecka kör vi den bästa övningen av dem alla… SQUATS! Wohoo. Jag utmanar er denna veckan att köra totalt 500 squats innan veckans slut! Man får själv välja hur man delar upp det och om man vill köra med eller utan vikt. Booty booty booty, nu kör vi!

Man kan också anmäla sin blogg och utmana sina läsare. Posta bilden ovan och länka min blogg –> http://idawarg.wearecube.se/?p=33092&preview=true ‎och lämna sedan en kommentar om att ni är med (glöm inte skriva med er bloggadress). Kommer sedan göra ett inlägg med länk till alla bloggar som är med + bilder från vår hashtag #wargpower på instagram.:) SÅ vilka är på denna veckas utmaning?!  Nu kör vi!

#WARGPOWER


//English: Wohoo the best day ever is here, monday!  This week I will challenge you with the best exercise of them all, squats! I challenge you to do total 500 squats before the end of this week. (divid it how you want and use weights if you want) Booty booty booty, Who wants to join?

If you have a blog you can participate by leaving a comment below that you are in + your blog adress. Then you do a post on your blog about the challenge and links –> http://idawarg.wearecube.se/?p=33092&preview=true In the end of this week I will do a post on my blog and link everyone who participate in the challenge.

#WARGPOWER

KÄNNER MIG SOM EN NY MÄNNISKA

IMG_2099.JPG

Igår tog jag tag i något som jag borde gjort för länge sedan, jag gick till naprapaten. Förr gjorde jag det ofta men när min naprapat flyttade har jag inte hittat någon jag trivs med men nu så. Har hittat en superduktig tjej som heter Kjersti som förstår sig på en rörlig kropp då hon själv är dansare. När jag kom till Kjerstin igår så sa jag att jag bara hade lite ont i nacken, men allt efter som i behandlingen så kom jag på mer och mer och jesus vilken omgång jag fick! Tänk hur man kan förtränga hur kroppen egentligen mår och bli van med ett tillstånd? Ena benet var längre än det andra och hela min vänstersida var helt låst från bäckenet och upp. Haha känner mig som en ny människa idag. Frågade Kjersti om rabatt till er och hon kan ge er mina läsare 15% rabatt under hela februari (ange mitt namn). Läs mer och boka tid HÄR.

//English: Yesterday I was at Naprapath Kjersti and it was about time. I was locked in the whole left side and one leg was longer then the other. Feel like a whole new person today 😀 Haha.

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!