Okategoriserade

TACK FÖR ALL KÄRLEK!

IMG_4364.JPGVänner ni ger mig så mycket kärlek och jag vill vara säga tack för all er feedback på inlägget om nomineringen i Finest Awards. Uppskattar verkligen era röster och vill ni får ni gärna rösta igen HÄR då man kan rösta 1 gång om dagen. Sedan vill jag också tacka för alla otroligt fina kommentarer jag får här på bloggen, youtube, instagram och för all feed back på min Mikz kanal. Det är era kommentarer som driver mig att vilja fortsätta inspireara. Fick kommentaren nedan här om dagen och den gjorde mig helt varm i hjärtat och jag måste bara dela med mig av den då jag tror den kan inspirera alla er med magproblem. Att jag kan hjälpa och inspirera er genom mina kanaler känns helt underbart och TACK ni gör mitt jobb till världens bästa! <3

”Hej Ida! Jag skrev till dig för säkert ett år sedan om min då “nya” diagnos, IBS. Du rådde mig då att utesluta både gluten och mjölk. Då jag som så många andra älskar mina mjölkprodukter ville jag inte ge upp dessa innan jag provat allt annat. Gluten slutade jag dock med, och vilken skillnad!! Jag blev en helt ny människa! Jag hade äntligen energi igen! Dock var magen fortfarande kaos.

Efter många om och men hittade jag och fastnade helt för fodmap-kosten. Vet inte om du hört om den eller ej, går ut på att utesluta vissa typer av kolhydrater som jäser i magen/svårnerdbrytbara osv. Så under ett år åt jag enligt fodmap-kosten vilket gjorde en enorm skillnad. Från att ha varit sjukskriven i månader och på gränsen till att bli akut inlagd på sjukhus till att kunna jobba och plugga utan att sjukskriva mig en endaste dag pga magen!
Efter ett år med detta kände jag dock att det inte var tillräckligt bra. Visst mådde jag så pass bra att jag kunde jobba/plugga utan större problem men fortfarande med en mage som såg ut att vara gravid i sjätte månaden vissa dagar och med enstaka rejäla kramper och illamående. Bestämde då att nu är det dags för mjölkfritt! Och TACK Ida! Mjölk är något som jag inte klarar av och mår nu ännu bättre efter att ha slutat med mjölk sen årsskiftet.

Ville bara berätta att du hjälpt mig och inspirerat mig till att göra detta. Du visar att det går att leva utan gluten och mjölk (vilket jag tyckte var samma som en dödsdom för bara något år sedan!) och jag vill bara tacka dig!”


//English: Sweeties you give me so much love and thank you for all feedback you give me everyday! Your comments and feedback is what makes me want to write this blog forever 🙂 <3 Love, I

THIS WEEKS #WARGPOWER

IMG_4399.JPGIMG_4398.JPGIMG_4400.JPG

Elin

Jessica

Ellen Schutz

Ida

Sara

Sanna Eriksson

Liisa

Louise

Netti

Isabell Persson

Sandra Dirfors

Wilma Gunnari

Emma

Fredrika

Sofia

S A R A

Alma

Jennifer

Marie

Karin Jansson

Paulina

Molly Olsson

Johanna Sjöö

Nora Bååth

Wohoo så jäkla grymma ni är! Det var riktigt svårt att välja ut favoritbilderna ur #wargpower på instagram denna veckan men ovan ser ni mina favoriter från veckan och även länkar till alla bloggar som deltagit denna vecka. Burpees är så galet jobbigt så grymt jobbat alla! Imorgon kl 7.00 kommer en ny härlig utmaning upp så håll utkik och jag hoppas ni alla är på!? 🙂

//English: Wohoo you are the best! Above you can see my favorite pictures from this weeks #wargpower on instagram and also links ta all blogs who participated. Burpees is so hard, puh! Tomorrow a new challenge is coming up 7.00 so stay tuned! Love, I

 

BEN OCH RUMPTRÄNING

benträning-ida-warg

Top – HERE (Adlink) // Tights – Röhnish // Shoes – HERE (Adlink)

God underbar fredag mina vänner! Jag sitter här med världens träningsvärk i rumpan efter onsdagens benpass. Woop, så himla nice! Var på gymmet själv och det var hysteriskt mycket folk överallt så blev inga superset eller cirklar då allt var upptaget så man fick sitta på maskinen och vila för att ingen skulle ta den. Den enda bilden jag hann ta var den ovan och jag fick springa in till spegeln för att ta en bild mellan några som körde intervaller. Det är både pinsamt och svårt att vara bloggare ibland hörrni 😀 haha. man ser riktigt löjlig ut på gymmmet ibland när man står och tar kort och jag måste påminna mig själv om att ”det är jobb det är jobb det är jobb” för att ens våga göra det 😀 Det ser inte helt ok ut och många stör sig nog men vad ska man göra, måste ju ha meterial att visa er mina finingar ♥ Idag blir det mer träning, dvs fredagsfys med fokus rygg och jag är sååå taggad! Wihoo! 🙂 Onsdagens pass ser ni nedan. Glad fredag och PUSS, I

//English: Good happy friday my friends! My butt is so sore after wednesddays butt/leg workout and I love it! There where so many people at the gym so could not do any supersets or circuits. I had to sit on the machine/equipment to watch it between the sets otherwise someone else would have taken it. It was so difficult to take a picture because there where people everywhere and the pic above was the only one I manage to take. Its not always easy to be a blogger 😀 Today I will go to the gym again for some back workout and I really looking forward to it! Wihoo! 🙂 You can se wednesdays workout below. Happy friday Love, I

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!