Okategoriserade

DET HÄR MED HÄLSOHETS

halsohets

God morgon mina finisar! Redan fredag idag? Alltså hur snabbt går de här veckorna?!

Ni har bett mig att prata kring hälsohets och jag tycker det är ett mycket viktigt ämne att ta upp så här kommer en lite flummig video om mina tankar kring det hela. Dela gärna med er av era egna tankar, tips och erfarenheter nedan. Ni är bäst! Puss, I

Kolla på videon HÄR!

NYTTIG FALAFEL – RECEPT

falafel-recept-2falafelfalafel-receptfalafel-recept-1falefel-recept-5falafel-recept-3

Mina finisar! Jag spenderade hela helgen hos min fantastiska vän Natasha. Så himla mysigt och har så mycket ny energi efter det! Igår kom hennes pojkvän hem och ville laga mat till oss (hur grymt?). Eftersom jag är vegetarian så blev det falafelwraps med massa gott i. Herremingud vad gott det var!

Recept falafel:

2 förpackningar ekologiska kikärtor

1/2 rödlök

önskad mängd färsk koriander

1 pressad vitlöksklyfta

1/2 pressad citron

1 tsk spiskummin

1-2 tsk maizenastärkelse

1 matsked olivolja

Gör så här: Mixa ihop allt i en matberedare eller med en handmixer till en jämn smet. Stek i smör eller olja och in i ugnen några minuter efter. Vi gjorde våra lite för stora så de blev inte så sammanhängande, så skulle rekommender att göra de mer platta som biffar.

Vi mosade ut våra på ett wrapbröd och toppade med spenat, tomat, gurka, avokado, mango, paprika, riven ost och yoghurtsås.

Fler vegetariska recept:

MITT MÅL MED TRÄNINGEN

question-answer

Hej! jag har en fråga. Vad är ditt mål med träningen? Ser att du ofta kör ganska höga reps 12-15. Ger det slankare muskler? Själv tränar jag ofta på låga reps,Max 5, vissa övn 8 reps. Är ganska stel/bulligt musklig och skulle vilja bli slankare. Men de är så roligt att lyfta tungt och få reps. men alla säger att man ska lyfta tungt för att Få effekt. Men samtidigt vill jag inte se ut som en body fitness tjej.

SVAR: Hej Gabriella! Mitt mål är bara att hålla mig tillräckligt stark och frisk och träna det jag känner för just för dagen. För min egen skull har jag släppt på alla utseende mål då det bara stressar mig och nu ”underhållstränar” jag för att hålla mig just frisk och stark. Jag personligen tycker att jag växer mer när jag kör tungt och färre reps men det är så olika. Jag skulle rekommendera dig att sluta tänka på ditt utseende när det kommer till träning och köra på med det du tycker är roligt. Att se ut som en body fitness tjej kräver en enorm planering av både träning och kost så det behöver du inte vara orolig för 🙂 Kör på och ha kul, det är det allra viktigaste och var stolt över hur din kropp ser ut när du tränar och äter saker som du älskar! Det är det jag kallar för riktig hälsa! Massa kramar till dig <3

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!