1. LINK // 2. LINK // 3. LINK // 4. LINK // 5. LINK // 6. LINK // 7. LINK // 8. LINK // 9. LINK
Är ute på jobbresa och befinner mig just nu i Malmö för att snart sätta mig på ett tåg som tar mig till härliga Göteborg. Idag blir det ytterligare jobb och imorgon blir det Fitnessfestivalen ð Några av er som ska dit? Om ni ser mig där får ni mer än gärna komma fram och säga hej, ni kommer hitta mig hos grymma YogoBe ð
Imorse njöt jag av en supergod hotellfrukost. Inga problem att vara gluten- och mjölkintollerant på hotellet jag bodde på. Dock så förstår jag inte varför hotellen oftast använder sojamjölk som det mjölkfria alternativet när det i dagsläget finns så många bättre alternativ? Varför inte ställa fram mandel-, havre- eller rismjölk? Vill ni läsa mer om varför soja inte är bra för kroppen hittar ni en bra artikel HÄR! Men som sagt så använder jag aldrig annars sojabaserade produkter så en gång är lika med ingen gång.
Dagens frukost blev i alla fall: Havregrynsgröt med sojamjölk, kanel, bär och torkad frukt + 2 kokta ägg med kaviar och en tallrik med grönsaker, lax och lite äggröra.
English: This morning I enjoyed a tasty hotel breakfast. I don´t understad why hotels usually use soy milk the dairy-free option when you can find so many better options? Why not choose almond-, oat or rice milk? Otherwise I never use soybased products so once equal no times ð
Today’s breakfast was: Oatmeal with soy milk, cinnamon, berries and dried fruit + 2 boiled eggs with caviar and a plate with vegetables, salmon and some scrambled eggs.
Hej Ida! Först vill jag säga att din blogg är sjuk inspirerande, jag är nästintill beroende av den! Sen har jag en fråga. Jag är ungefär 15 kilos överviktig. Mamma säger att det är möjligt att bli av med iallfall 12 utav dom kilona innan jul. Vilket jag så hemskt gärna skulle vilja. Jag skulle vilja bli av med alla dessa 15 till nyår då det är min första nyår utan föräldrarna. Nyss fyllt 18 och mina föräldrar har vart ganska stränga när det kommer till det mesta. Så därför önskar jag ditt expertråd. Är det möjligt att förlora 12 kilo till jul och 15 till nyår? Om. Hur ska jag bära mig åt? Har du några bra råd? Jag är vegetarian och i övergångsläge till vegan. Jag vet att du är sjukt upptagen men det skulle verkligen betyda så extremt mycket för mig om jag kunde få lite tips. Och veta om det är möjligt.
Tack på förhand. Puss och Kram!
/ Oskuldsfull 18 åring som längtar efter att känna sig vacker.
SVAR: Hej tjejen och tack fina du för din kommentar <3 Det gör lite ont i mig att läsa din kommentar. Att gå ner 12 kg innan jul går men det är absolut inget jag rekommenderar!
Vid extrema dieter då man går ner många kilo snabbt så är det inte bara fett som försvinner utan även muskler. När du sedan börjar äta normalt igen (för ingen orkar hålla en extrem diet för alltid) så kommer du gå upp igen fast i fett. Då betyder det att du har bytt ut en del av dina muskler till fett. Jojobantning kallas det och är absolut inget man bör eller vill hålla på med.
Jag rekommenderar alltid att istället hitta en livsstil som passar dig och som är hållbar livet ut. Äter man en hälsosam kost i kombination med motion så kommer din kropp att gå ner till en hälsosam vikt. Men man måste också ha tålamod och låta det ta tid.
Sedan så vill jag än en gång poängtera att lyckan sitter inte i vikten. Att träna på självkänsla varje dag är lika viktigt för ett välmående och för att bli nöjd med sig själv. Visst kan man ha mål med sitt utseende och vikt men glöm inte bort att du är vacker precis som du är!
Så skippa hetsbantningen och hitta en livsstil som passar dig bäst och boosta dig själv med komplimanger och positiv energi varje dag! ♥
Lycka till! Kram Ida