RÄDD ATT BLI FÖR STOR AV STYRKETRÄNING?

Tjejer är ofta oroliga att bli för stora och muskliga när de tränar och är därför lite rädda för styrketräning. Men de vill heller inte vara ”smalslappa” och önskar nästan alltid att bli lite mer tighta och lite mindre lösa. Detta är ett mål som nästan alla mina klienter har. För att bli en muskelberg/gladiator krävs många års styrketräning och full kontroll på träningsupplägg och kost så det där med att vara rädd för styrketräning som tjej tycker jag vi lägger ner nu.

Där emot att bli Fastare så krävs styrketräning. Så mitt träningstips idag blir att våga styrketräna! Ju mer muskler desto mer energi förbränner du även i vila.

Sedan kan man se mer musklig utefter träning eller när man spänner sig… Jag har aldrig haft direkt muskliga armar men efter att ha tränat armarna eller i spänt läge ser det ut så här…

I mångas ögon kanske detta ser groteskt och för mycket ut men i avslappnat/normalt läge set jag ut så här…

Inte så mycket muskler som syns där va? Sedan jag började med styrketräna och träna pole dance så har jag fått mer muskler på armarna och när jag spänner syns musklerna men i avslappnat läge ser de lika ut som innan fast mer fasta.

Så vart jag vill komma igen, tjejer var inte rädda för styrketräning!

LÄTT LUNCH

Hej och hå. 2 möten avklarade nu på morgonen/förmiddagen.

Nu sitter jag och njuter av min lunch som består av 2 nybakade smörgåsar med cream cheese, lönnebergaskinka och gurka + äggröra på 2 ägg och 1 vita + lite keso. TACK till min klient Kiri som bakat detta goda bröd till mig 🙂

Måste faktiskt erkänna att jag tycker mycket bättre om att äta en sådan här lite lättare  måltid till lunch och lägga in ett extra mellanmål på eftermiddagen istället för att käka en stor portion tillagad mat. Vet inte varför men min mage blir gladare av det 🙂

ÄLSKAR MÅNDAG

Wihooo, äntligen är det måndag igen. Ny vecka, ny energi och massa jobb. Idag ska jag först på möte, följt av ett till möte och sedan ska jag ut till Täby och jobba och coacha mina tävlingselever.

På lördag är det första tävlingen för de allra bästa eleverna. Nu gäller det att konditionen och allt är på plats eftersom varje tävling för dem är rankinggrundande och mycket viktig för att kvala sig till att få åka på VM och EM sedan. Spännande!

Idag ska jag ta det lugnt med träningen då min kropp känner sig helt slut efter förra veckan. Vardagsmotion i form av promenader kommer det bli gott om idag 🙂

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!