SEMLA IDAG?

Idag är det ju så att säga självaste fettisdagen. Flera av er har frågat mig om jag ska äta semla idag? Gillar tyvärr inte mandelmassa så funderar faktiskt på att göra en semla själv utan mandelmassa, eller helt enkelt flörta med någon bagare som kan tillverka en utan till mig 🙂  I alla fall så ska jag äta en semla någon dag i år, för semla är 1 av de få bakverk som jag faktiskt tycker är gott!

Har surfat runt och sett att det finns typ 100 recept på lite ”nyttigare” semlor, som säkerligen smakar mycket sämre. Eftersom jag driver en hälsoblogg så kanske man tänker att det är något jag skulle skriva om en dag som denna, en nyttig semla. Men ICKE! Ska man väl äta en semla så måste den ju vara god, annars är det ju ingen vits med att äta en den utan då kan man lika gärna äta mat istället. Så ska man unna sig en semla i år så ät en riktig en! Har du där emot tänkt att införa semlor i kosten flera dagar i veckan nu under semeltiden, kanske du bör se över innehållet i den ;D Haha.

Någon av er som ska äta semla idag?

FETTISPROMENAD

God Morgon!

Hoppas ni sovit gott? Själv har jag sovit gott men lite. Hade svårt att somna igår och somnade runt 1.00 och vaknade pigg och glad 7.10. Försökte somna om men gick inte så vad passar då bättre än en uppfriskande morgonpromenad? På med PUMA skorna och vinterjackan och ett varv runt Djurgården. Härligt!

Nu blir det en stor frukost…

KÄRLEK

Hur glad blir man inte när man kommer hem trött och hungrig efter jobbet och möts av en bukett röda rosor ståendes på bordet + en fin lapp där det bla. står att det finns mangomarinerade kycklingspett i kylen. Min pojk vet hur man fångar mitt hjärta ♥

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!