BURPEES UTMANING

Sitter här hemma och är fortfarande spyfärdig efter dagens 7 minuter långa träningspass. Haha. Efter jag tränat en klient idag så möter jag en vän på gymmet som berättar om en Crossfit övningen som är uttagningsprov till crossfit SM. Det går till så att man ska göra så många Burpees som möjligt på 7 minuter.

För er som inte vet vad burpees är kan jag tala om att det är det värsta jag vet. Man gör ett upphopp hela vägen ner till marken, hoppar ut i armhävningsposition och gör en armhävning och hoppar sedan upp och klappar över huvudet.

Så här fast klapp över huvudet också…

Förra gången jag skulle försöka mig på Burpees slutade det i en rejäl astmaattack då de är mycket konditionskrävande och jag har ansträngningsastma.

Men i alla fall så hade min vän lyckats göra 53 st burpees på 7 min och som den tävlingsmänniska jag är skulle jag ju slå detta. 😀 Lyckades göra hela 70 Burpees på mina 7 minuter och min PT Jocke räknade och tog tid. (Det är inte jätte bra att göra 70 burpees egentligen då världsrekordet typ ligger på 150 något, men för mig är det sjukt bra gjort :)) När jag var färdig mådde jag sååå dåligt men sjukt nöjd att jag slog honom! Brännde i halsen!

Någon som är sugen på en utmaning och slå mina 70 burpees? Regeln är att man måste klappa över huvudet när man hoppar upp och göra en riktig armhävning från tårna där nere. Vem är på?

BEACH 2012 – TIPS 1

Nummer 1 för att komma i form är att börja röra på sig. Använd en liten stund på söndag åt att gå igenom hur din vecka ser ut och planera in minst 3 träningstillfällen. Har man inget gymkort kan kan tex. börja lite lätt med 3 långpromenader i veckan för att sedan öka. Många har som ursäkt att man inte hinner träna, men allt handlar om vad man prioriterar. För att komma i form krävs träning och då måste man lägga några timmar i veckan på det.

Dessutom blir man oftast piggare och mer effektiv om man tränar och vinner då tid på det 😉

PERFEKT SÖNDAG

God Morgon!

Hade en fantastisk mysig söndag igår. Efter min morgonpromenad och frukost gick jag och min Alexander och käkade brunch. Perfekt dag att äta brunch på då igår var en sådan dag ni vet när man bara kan äta och äta utan botten 😀 Haha. MUMS…

Sedan på kvällen var jag och tränade Pole Dance på Pole Fitness. Lika roligt som vanligt! Har hittat min nya grej här alltså, älskar det 🙂

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!