Okategoriserade

NEW WORKOUT TIGHTS

wt

1. WORK IT TIGHTS – HERE // 2. BLACK TIGHTS – HERE // 3. RUN RUN RUN TIGHTS – HERE

Alla tights – 249kr

God Morgon mina vänner! Började denna dagen med en Nässelshot och 30 min yoga. SÅ skönt och kan inte tänka mig en bättre start på dagen. Min kropp är så där härligt småstel efter de senaste träningspassen och då är det så skönt att yoga.

Ni har önskat att jag ska ge mer tips på träningskläder och mode och självklart kommer det bli mer av det då jag älskar kläder så bara roligt för mig att skriva om. Ni har frågat efter lite billigare träningskläder och här ovan hittar ni 3 tights för endast 249kr. Mina favoriter är de svarta i mitte, så snygga!

Vilken är er favorit?

ALKOHOL ÄR EN DROG OCH ETT GIFT

Jag får ofta frågan om hur alkohol påverkar träning och hälsan och tänkte därför skriva ett inlägg om det nu då det här är en galet viktig fråga att ta upp.

Hur det påverkar träningsresultaten beror helt på vad man har för mål med sin träning? Är du normalviktig och tränar för att må bra och hålla igång så är några glas i månaden inte hela världen för träningsresultatet. Tränar du där emot för att gå ner i vikt eller på elitnivå där du har höga mål med din träning så skulle jag rekommendera att skippa alkoholen helt. Alkohol är gift och inte bra på något sätt för kroppen. Det är nedbrytande och när du har alkohol i kroppen så går all energi åt till att få ut alkoholen ur kroppen och då stannar allt annat av. Så har du tränat hårt och sedan belastar kroppen med gift/alkohol så går energin åt att få bort alkoholen ur kroppen istället för att återhämta musklerna efter träningen. NOT good!

Förutom att alkohol har negativ effekt på träning, immunförsvaret, vikten och ens eget omdöme så är den livsfarlig på många andra sätt då den ökar risken för både hjärt och kärlsjukdomar och cancer. Här nedan kommer några tänkvärda inlägg om just alkohol…

Alkohol och sjukdomar.

Alkohol bakom många cancerfall.

Alkohol – Vad ska man tänka på?

Jag vill bara inte dricka just nu.

Hoppas ni tog er tid att läsa dem. Alkohol är något som är helt ”vanligt” att dricka och det är som Camilla skriver i sin krönika, ”Jag vill bara inte dricka just nu”, mer konstigt att tacka nej. Är inte det helt sjukt? Alkohol är en drog och ett gift och borde ifrågasättas mer och mer information om hur farligt det är då folk faktiskt konsumerar det varje vecka och i vissa fall flera gånger i veckan. Jag är inte nykterist men jag dricker ytterst sällan (1-2gr/år) och väljer mina tillfällen. Precis som med allt annat så är en liten konsumtion ingen fara men när det blir regelbundet och i mängder så blir det farligt.

Vad tycker ni om det här? Dricker ni alkohol? Hur ofta? Tänker ni på det som en drog/gift? 

Bild från Nellyfesten då jag njöt av alkoholfria drinkar hela kvällen.

nykterist javisst

 

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!