Okategoriserade

EKOLOGISK ANSIKTSKRÄM

 IMG_7043.JPG

Jag MÅSTE bara tipsa er om en galet bra ekologisk ansiktskräm som jag är HELT kär i! Jag har ganska torr hy och speciellt under sommaren efter allt sol och bad. Har den senaste månaden använt denna underbara Face Cream – Double Rose Ultra från The Organic Pharmacy. Har använt den som nattkräm och det är den bästa jag testat! Den är tjock och go men går ändå in i huden och återfuktar så blir ej kladdigoch den luktar himmelskt! LOVE!

Jag köpte min på den ekologiska butiken Sundlöf i Stockholm men den går även att beställa HÄR och vill ni ha tips på annan bra ekologisk hudvård hittar ni ett helt sortiment HÄR.

English: I have to tell you about this wonderful Organic Face Cream from The Organic Pharmacy. I have dry skin and especially now after summer and sun. This cream is thick and moisturizing and smells like heaven. LOVE! You can buy it HERE.

GÅRDAGENS BENTRÄNING

IMG_7032.JPGIMG_7033.JPGIMG_7034.JPG

Det blev minst sagt ett brännande benpass igår tillsammans med min kusin Jonathan. Ajaj vad lilla rumpan och låren fick jobba.  En av mina favoritövningar för rumpan är höftlyft/leg extensions med skivstång. Det är övningen på bilderna ovan och den måste  ni testa om ni inte gjort den innan. AJ säger jag bara! Har man inte hittat kontakten med rumpan innan så gör man det under denna övning!

Did a burning leg workout together with my cousin Jonathan yesterday. Ouch what that little but had to work! One of my favorite exercises for the butt is leg extensions with barbell. It´s the exercise on the pictures above. If you´ve not tried it, you have to! If you´re not have find the contact with your but before, you definitely will in this exercise!

Dagens träningspass // Todays workout.

3 Squats (deep) 40kg X 6

10/side lunges 50kg X 3

Superset: 10 Leg extensions 30kg + 15 leg curl pilates ball X 3

Superset: 10 hip extensions with barbell 60kg + 10/leg kick side cable cross 10kg X 3

 

 

 

 

ÄR BODYPUMP EN BRA TRÄNINGSFORM?

svar på kommentar

Hej Ida! Jag är nyfiken på dina åsikter om Body pump och liknande träningsformer. Min tanke är att det är för många repetitioner och för lätta vikter för att det ska vara effektivt (om man inte har som mål att öva upp sin mjölksyreuthållighet förstås). Vad säger du? Är Body pump slöseri med tid om man vill både vill bygga muskler och tona och tighta till kroppen? Vore kul att få din syn på detta! Mvh Christine

SVAR: Hej Christine! Många har frågat samma sak så jag tar upp denna frågan här och vill poängtera att det här är min åsikt och erfarenhet av bodypump.

Jag är inget stort fan av Bodypump pga. flera anledningar. Det går alldeles för snabbt så det är ofta man inte  hinner byta till rätt vikt och man hinner inte tänka på tekniken så man får kontakt med rätt muskel. Det är också allt för ofta man ser fel teknik hos deltagarna för att man gör så många repetitioner och har för lite vila att man blir för trött och läraren kan inte hålla koll på alla deltagare i salen. Ska man bygga muskler är det här absolut fel träningsform och man borde istället satsa på tyngre vikter och färre reps med vila mellan övningarna. Vill man förbränna/tona kroppen är cirkelträning eller intervallträning ett bättre alternativ.

Men vill man någon gång få en genomkörare, träna uthållighet, gå ner i vikt så kan det funka. Men att bara köra bodypump flera gånger i veckan kan slita på kroppen och risk för att bryta ner muskler och bli övertränad då man kör alla muskler varje pass.

20140721-094526-35126685.jpg

 

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!