Okategoriserade

VARFÖR HAR JAG SMINK NÄR JAG TRÄNAR?

svar på kommentar

Hej Ida!
Vill först och främst säga att din blogg är väldigt inspirerande och läser den såå ofta. Du är jättebra förebild för mig och många andra!

Min fråga är hur du gör med smink och så när du tränar? Jag ser att du har det på bilden . Har nämligen hört att smink åker in i porerna när man svettas och då framkallar finnar. Så , använder du något speciellt smink , hur kan du liksom få det så flawless?
Skulle bli överlycklig om du svarade. Tack för att du är en så bra förebild.

SVAR: Hej fina du och tack för komplimangen 🙂 <3 Många undrar varför och vad jag har för smink när jag tränar? Varför jag har smink är för att jag tidigare under dagen varit på möten, fotat mm så väldigt onödigt att ta av det. De dagar jag jobbar hemifrån har jag ej smink och tar heller inte på mig smink om jag ska till gymmet, men de flesta vardagar har jag möten så där av sminket.

Dock så använder jag aldrig foundation så det finns inte så mycket mer än rougen som kan gå in i hyn och på kinderna har jag inte så stora porer. Det enda smink jag använder är lite concealer under ögonen, mascara, ögonbrynsfärg och rouge och jag använder de här märkena i de olika då de är mina absoluta favoriter.

make up1. Cover All Mix Make Up Store Concealer – HERE // 2. Anastasia Dip Brown – HERE // 3. Loréal Telescopic – HERE // 4. NYX Powder Blush – HERE

English: Question: Why do you have make Up on when training and what makeup do yo use? Answer: I always have meetings and other work things when I want to wear makeup and I don´t think it´s necessary to take it off  when I go to the gym. But if I work home I don’t use makeup and if I should go to the gym I don´t put makeup on just because of the gym. I never use foundation so the only thing I have on my skin is rouge and I it´s not harmful. The makeup on the picture above is the makeup I use everyday and it´s my absolute favorites. 

DAGENS PERSONLIGA 17 AUG – VÄNNER & MIDNATTSLOPP

Där fick ni en liten sammanfattning av denna härliga helgen. Har hängt med vänner vilket gör mig så glad! Finns inget bättre än att bara hänga, äta gott, prata och skratta tillsammans. Det gör en gott ända in i själen! Vänner är så värdefullt och något man verkligen ska vara rädd om. jag har sådan tur att nästan alla mina vänner från Åmål också flyttat till Stockholm och att kunna hänga med dem är guld värt!

Denna helgen har varit fylld med skratt, gamla minnen, ett kärt återseende, galna danssteg och ett litet gästspel i midnatsloppet som gick igår kväll. Någon av er som deltog i det? Ni kan se min prestation i detta lopp i slutet av filmen ovan 😀 Haha höll på att bli nedsprungen.

There did you get a little summary of this wonderful weekend. have spend time with friends which makes me so happy. Friendship is so import and and something you should take care of. This weekend has been filled with laughter, old memories and crazy dance moves. You can see the feeling of this weekend on the movie above 🙂

KAN JAG ÄTA SOJA OCH HAVREBASERAT?

svar på kommentar

Hej Ida! Har nu i bara ett par få dagar undvikt gluten och laktosprodukter och måste säga att min mage mår mycket bättre! Gjorde ett undantag idag och käka pizza dock, snacka om att min mage straffar mig nu….
Men min fråga är: hur ställer du dig till soygurt/havregurt och liknande? Är det “hälsosamt” eller inte? Älskar verkligen yoghurt och müsli, men vill ju skippa laktos eftersom jag mår bättre utan.

SVAR: Hej fina du och vad glad jag blir av ett höra! Bra jobbat av dig och det är först när man tar bort alla produkter som man märker hur mycket bättre man mår utan.

Jag äter inte sojabaserade produkter pga många anledningar. HÄR kan du läsa en bra artikel om soja. Jag är inte allergisk mot gluten så därför går havregurt bra för mig (Det står att den går under mycket låg gluten halt). Havre i sig innehåller inte gluten men ofta så tillverkas havre i samma miljö som tex mjöl och därför kan det finnas spår av gluten och även i havremjölken och havregurten. Dock så funkar det för mig då jag bara är överkänslig mot gluten så bäst är om du testar dig fram.

Ett grymt alternativ som jag brukar variera med är Chiapudding. Jag blandar 2 msk ekologiska Chiafrön <–LÄNK med 1 dl kokos eller nötmjölk och kryddar med lite kanel och vaniljpulver. Ställ den i kylen över natten och ät dan efter med bär, frukt, granola och/eller sylt. MUMS!

English: Use google translate.

20140711-091406-33246155.jpg

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!