Okategoriserade

TIPS PÅ HUR MAN BLIR PIGGARE?

holistic-kosttillskott-question-answer

Hej Ida! Jag har en ganska kort fråga. Jag undrar om du har några tips för att man ska bli piggare, speciellt på mornarna? Samt hur du själv gör för att komma upp ur sängen så tidigt? Känner du inte att du bara vill ligga kvar ?

SVAR: Alltså jag har blivit så sjukt morgonpigg efter jag fått en ny vitaminkur av min naturläkare. Jag studsar upp ur sängen vid 6-7 varje morgon och det har aldrig hänt tidigare! Jag tar tillskott av Vitamin-D, Vitamin-C, Chlorella, magnesium och Pollenzym för pollenallergin som annars gör mig otroligt trött. Det här är en specialanpassad kur för mig och mina brister så det behöver inte betyda att det hjälper för någon annan.

Dock vill jag bar tipsa er alla att ta Chlorellan. Jag älskar den och den har hjälpt mig med så mycket! Kommer skriva ett separat inlägg om den. Men är man osäker på vilka vitaminer och mineraler man har brist på så börja ta multivitamin, multimineral och chlorella. Har man pollenallergi kan jag verkligen rekommendera Pollenzym! Jag känner av allergin men inte lika mycket som vanligt och det ska bli bättre och bättre med tiden. Börja ta den några veckor innan pollensäsongen och ät den sedan regelbundet. Nästa år hoppas jag på ännu mindre symptom.

Sedan så är det regelbunden sömn som gäller. Försök lägga dig och gå upp samma tid varje dag och få minst 7-8 timmars sömn.

Kramis

//English: Question/answer in swedish. Use google translate.

GOD MORGON LÖRDAG

orange-tröja-1-ida-warg orange-tröja-2-ida-warg orange-tröja-ida-warg

Sweater – H&M // White boyfriend jeans – Zara

God morgon älsklingar! Hoppas ni har sovit gott? Ska snart möta upp 2 polare på gymmet. Jag ska själv inte träna så mycket utan kör lite rehab, rullning och stretch. Jag kör ju yoga varje morgon men känner ändå att jag behöver lägga fokus på stretch på vissa områden lite extra. Gillar inte att stretcha efter träningen då kroppen både är för varm och sedan så är ju musklerna spända och trötta efter träning. Jag tycker alltid man får bäst effekt av att ta stretch i ett enskilt pass. Gillar ni bilderna ovan förresten? Jag bara älskar tröjan!!! Jag kommer börja lägga upp lite mer vanliga kläder lite då och då i bloggen. Vi alla måste ju utvecklas och jag har även ett stort intresse för kläder som säkert de flesta tjejer har 😀 haha så jag tänkte att ni skulle uppskatta det? Puss, I

//English: Good morning sweethearts! Hope you slept well? Will soon meet 2 friends at the gym. Will not train today but I will do some rehab and stretch. I do yoga every morning but I need to put some more focus on some parts of my body. I dont like to stretch after workout because Im to warm and stiff/tired in my muscles and I think its more effective if you´re not. Do you like the pics above? I just love the orange sweater!!! I will start to post more ”regular” clothes here in my blog. Hope you like it? Love, I

OMG! JAG HAR ÄTIT VANILJGLASS!

lunch-ida-warg

I onsdags skrev jag ett inlägg om en magisk lunch och att jag då käkat vaniljglass. Det sjuka är att när jag gjorde inlägget så visste jag att folk skulle börja ifrågasätta att jag ätit vaniljglass?! Är det inte mjölk och socker i det? Äter verkligen jag det, glass som är så onyttigt? Herregud!

Som jag sagt till er innan så äter jag allt (som jag inte är överkänslig mot) när jag känner för det. Jag försöker hålla mig till 80% bra och ren mat och försöker köpa så mycket ekologiskt jag kan. Sedan de andra 20% äter jag vad jag vill (och nej jag mäter ej mina procent utan går på känsla). Jag äter oftast något så kallat ”onyttigt” varje dag men jag är och har alltid varit en person som är nöjd med lite sött. Jag är supernöjd efter 1-2 rutor choklad eller 3 skedar glass. Det räcker för mig. Äter man till största delen bra mat så finns det utrymme för mindra nyttiga saker.

Angående mjölken så dricker jag fortfarande inte mjölk (fast att jag inte är allergisk mot det), men jag är inte superstrikt längre. Jag överkonsumerade tidigare mjölk och fick magproblem så gjorde en 2,5 år detox från alla mjölkprodukter + gluten vilket jag är så glad över! Min mage har aldrig mått så bra! Nu när magen har läkt så tål jag mjölk i små mängder och yoghurt, smör mm. går hur bra som helst, dock håller jag mig fortfarande borta från allt gluten. Men jag äter mjölk kanske var 4:e dag så att jag håller mig borta från att bli överkänslig igen då ett intag av samma saker hela tiden varje dag kan skapa inflammation i magen och magproblem. Så alla ni som har problem med magen tänk på att äta varierat och ät helst inta samma sak flera dagar i rad.

Så nu har jag förklarat mig, vilket egentligen är helt sjukt att jag gör 😀 Haha. Men idag är det fredag och jag kanske ska go crazy och köpa mig en glass… eller två ;D

//English: Use google translate for this one 🙂 Love, I

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!