Okategoriserade

EN VÄN SÖKES?

IMG_6791.JPG

Här kommer ett inlägg som är önskat från er. Att ha vänner som är lika intresserade av träning och hälsa som en själv är inte alltid lätt att hitta. Jag har på senare dagar hittat rätt och det är så kul att ha en vän att gå och träna med, prata kost, åka på resor, gå power walk eller bara hänga med som har samma brinnande intresse för träning och hälsa.

SÅ nu tänkte jag att man i kommentarsfältet till detta inlägg kan skriva sin ”kontaktannons” och prata med varandra. Skriv en text om er själva och lämna mailadress så kanske det är någon som vill ta kontakt med just dig. Att man bor i olika städer tycker inte jag alls är ett hinder. Tänk vad kul att boka en träningsdejt i någon av era städer, gå på mässa tillsammans, bli mailvänner eller varför inte boka en träningsresa ihop? Så vad väntar ni på, sprid er träningsglädje och hitta nya vänner 🙂

VAD GÖR EN NAPRAPAT OCH VARFÖR SKA MAN BESÖKA EN?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hej mina finisar! Jag berättade ju att jag var hos min naprapat i lördags och har fått lite frågor om varför man ska gå till en naprapat? Vad är det för skillnad på kiropraktor och naprapat och varför just jag besöker en? Är det bra om man tränar mycket?

Jag har besökt både naprapater och kiropraktorer ganska många gånger i mitt liv och speciellt under min danskarriär då man var så otroligt beroende av kroppen och att den skulle fungera till max. En kiropraktor behandlar typ bara skelettet  dvs knäcker medan en naprapat både knäcker och behandlar muskulärt med massage. Jag föredrar naprapat då jag behöver mycket massage för att spänningar ska släppa. Jag tror att de allra flest av oss skulle må bättre av att gå på behandling regelbundet. Man drar på sig spänningar och skevheter om man tränar mycket men man gör det även om man sitter framför ett skrivbord och dator hela dagen. Jag kan säga att det nog är alla timmar framför datorn som orsakar de största smärtorna hos mig dvs. stel nacke/bröstrygg + stelt bröst. Optimalt tycker jag är att gå till en naprapat varje eller varannan vecka tills man tagit bort alla spänningar och sedan underhålla det med att gå 1 gång i månaden eller 1 gång varannan månad.

Mitt problem hittills i Stockholm är att jag inte hittat någon naprapat jag känt passat mig. Jag känner med en gång om naprapaten har den kunskap och framförallt engagemanget för att hjälpa mig från grunden med mina problem och inte bara gå efter en mall som de lärt sig på skolan. Nu har jag hittat min naprapat som jag verkligen litar 100% på och det är Kjersti. Hon är så engagerad och brinner för sitt jobb och det märks. Så bor man i Stockholm kan jag varmt rekommendera att besöka henne. Ni hittar mer info om henne HÄR.’

//English: Use google translate for this one.

TRÄNINGSFÖRBUD

blommor-2-ida-wargblommor-3-ida-wargblommor5-ida-wargblommor-ida-wargblommor-1-ida-warg

Dress – River Island // Jacket – Jofama // Hat – Dry Lake

Alltsåå hur härligt är det inte ute nu och hur fint är det inte med dessa rosa blommor?! Så himla vackert! Jag har ju fått träningsförbud i några dagar av min naprapat då hon knäckte och masserade upp en hel del igår så har några softa dagar framför mig med vila. Först och främst ska jag vila för mina benhinnor. Det är ingen inflammation men de är överansträngda efter löpningen så de behöver bara återhämta sig lite men är nog på banan igen på tisdag. Ska försöka stretcha endel + ta några lugna promenader och njuta av det vackra vårvädret. Fattar ni hur taggad på träning jag kommer vara när jag får börja träna igen?! Det kryper redan i benen då jag nu vilat i 2 dagar! Att ta en längre viloperiod är så bra både för motivationen och för kroppen. Ha en fin söndag älsklingarna! Puss, I

//English: How beautiful is the pink flowers? My naprapath told me to rest a few days to receover my body after treatment + all run sessions. My legs are a little overstretched after all the running but on tuesday I think I can start train again. Will do some yoga and walk in the nice weather later today. I´ve alreday been resting fr 2 days now and Im going to have so much energy when I will get training again. Can´t wait! Taking a longer rest period is so good for motivation and for the body. Have a nice Sunday darlings! Love, I

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!