Okategoriserade

SNÄLLA HJÄLP MIG?!

IMG_3228.JPG

Vänner nu behöver jag ert smakråd! Det är så att jag ska till Rapunzel imorgon och fixa håret och jag funderar på att klippa av det precis under axlarna. Jag har länge funderat på det då mitt hår är så sjukt slitet + att jag tycker det är så snyggt… på andra i alla fall + att stylisten till jobbet jag ska göra i slutet av veckan vill det! Haha.

Men vad tycker ni? Tror ni jag passar i det eller kommer jag förstöra mitt hår? Snälla hjälp mig! 🙂

(Har ni någon snygg bild på en sådan frisyr så länka gärna i kommentaerna nedan).

EGENTLIGEN BORDE JAG VARA I MITT LIVS FORM MEN…

ida-warg2viktor-friskida-warg-1ida-warg3

God morgon mina hjärtan! Igår hängde jag med Viktor hela eftermiddagen och kvällen. Vi hjälpte varandra att fota lite bilder till blogg och filmade även lite. Så himla mysigt och älskar att hänga med personer med positiv energi och Viktor är verkligen en sådan person! Vi jobbade lite och sedan tog vi en promenad och jag följde Viktor hem.

Jag har tränat lite dåligt det senaste och förra veckan blev det bara 2 pass. Det gör ingenting egentligen men i slutet av den här veckan har jag ett så sjukt roligt jobb som jag är så peppad och faktiskt lite nervös inför. Egentligen borde jag vara i mitt livs form inför det här jobbet och tänkte träna och strama till kosten inför det men vet ni… jag tänkte om. Varför ska jag göra det? De har bokat mig för de vill att jag ska vara den jag är och jag är inte en person som tävlar i fitness utan jag vill bara representera mig själv och så som jag ser ut just nu. Jag är hälsosam, pigg och glad och det vill jag representera och ska göra det med stolthet 🙂 Wiii, vill ju bara säga vad det är jag ska göra men måste hålla mig hela vägen fram till januari då allt släpps!

Jaja nu ska jag sluta babbla. Hoppas ni blev lite glad av bloopersbilderna ovanför 😀 Puss, I

VIKTIGT! ALLA BORDE SE DET HÄR! – COWSPIRACY

Cowspiracy

Mina vänner! Ni vet att jag för ett tag sedan blev vegetarian. Det går toppen och känns fortfarande bra. Förts och främst blev jag vegetarian för att jag själv blev äcklad av att äta kött och för att jag helt enkelt tycker det känns ofräscht + att jag sett massa videos på hur människor behandlar djuren illa. Nu har jag gjort ännu mer research, sett ännu mer filmer, läst och lyssnat på poddar och det är HELT SJUK hur människan behandlar djuren! Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur grymma vissa männsikor är? Att vanvårda, låsa in, misshandla, ta kalven ifrån sin mor direkt efter födseln mm. Jag blir så ledsen 🙁

Men förutom att alla djuren misshandlas så är även köttindustrin tydligen den största boven till jordens miljöförstöring. Har fått tips från både er läsare och bekanta om att se dokumentären Cowspiracy och nu har jag sett den. Jag tycker att ALLA borde se denna film som är så viktig! Förhoppningsvis får den många människor att tänka till en extra gång och dra ner på sitt köttätande eller till och med sluta. Den finns på Netflix och som sagt ni alla bode se den!

Hur tänker ni i den här frågan? Äter ni kött? Mejeri? Ägg? Har ni tips/ideer om hur man ska tänka? 

metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!