HUR GÅR MAN SNABBT NER I VIKT? HUR TRÄNAR MAN NEDRE DELEN AV MAGEN?

Hur går jag snabbt ner i vikt och behåller den? Är lätt överviktig så ett par kilon skulle inte vara fel att få bort. Jag tränar regelbundet men får inga resultat!

SVAR: Hej! Att gå snabbt ner i viktt klingar aldrig bra i mina öron. Allt handlar om en hälsosam livsstil med bra kost och träning/motion. Tränar du redan utan att få resultat så är det kosten du måste se över. Plocka bort snabba kolhydrater och halvfabrikat ur din kost och ät en bra blandning mellan protein, bra fetter och långsamma kolhydrater. Tycker du att det är svårt med kosten så skulle jag verkligen rekommendera dig att ta hjälp av en kostrådgivare som kan lägga upp ett specialdesignat schema till dig. Lycka till! 🙂

Jag har cirka 4 kilos övervikt, jag ser mig inte som tjock men jag vill bli av med lite daller på magen och tajta till kroppen. Hur många gånger i veckan bör jag träna och vilken sorts träning?

SVAR: Jag skulle satsa på att träna 3-4 styrkepass i veckan+ vardagsmotion och promenader. Men sedan är kosten också en stor del. – Se svaret ovan.

Hur bränner man fett på bästa sätt från magen och hur får tränar man nedre magmusklerna på bästa sätt?

SVAR: Hej! Man kan inte punktförbränna och allt handlar om en bra balans mellan hälsosam kost och träning. Se mina svar ovan. När folk frågar om de nedre magmusklerna vet jag inte riktigt vad de menar?

Det finns flera magmuskler och den som de flesta menar är Rectus Abdominis som går från bäckenet till revbenen. Det är alltså en hel muskel som går över hela magen. Den här musklen är den som många kallar för 6-pack och den tränar man bäst genom att böja kroppen framåt, dvs en crunch.

Den muskeln som ger en stark mage och ett skydd heter Transversus Abdominis och ligger Djupt under. Det sägs att bästa övningen för att komma åt denna muskel är marklyft.

Sedan har du de 2 sneda magmusklerna Obliqus Externus Adbominis och Obliqus Internus Abdominis som du bäst tränar genom att rotera bålen.

 

EN RIKTIG STJÄRNKVÄLL

I tisdags var jag tillsammans med många andra härliga bloggare bjudna på en riktig Stjärnkväll hos Röhnisch. Det bjöds på mysig middag med efterrätt, mingel, sminkskola och kvällen avslutades med att vi fick lära oss dansa chacha med Cissi och Jeanette från Let´s Dance. Så himla roligt! Gick hem med en varm och lycklig känsla i kroppen! Tack Röhnisch för en fantastisk kväll!

1. Vi får en guide från fantastiska Therese av de nya vinterjackorna från Röhnisch. // 2. Fick med oss en påse med smink från Palina. // 3-4. Den här fina vita västen kommer värma mig under hösten. // 5. Söta bloggarna Prinsessans Dagbok och Malins Blogg. // 6. Cissi och Jeanette efter vår roliga dansklass. // 7. Fina Fia, Miss Agda och Spark i Baken. // 8. Karismatiska Leila som man bara blir så glad av att prata med 🙂

NU ÄR JAG BRUN OCH FIN EFTER EN SOL DUSCH

Har precis kommit hem efter att ha tagit en ekologisk soldusch. Har aldrig testat det innan men det var GRYMT! Jag gillar verkligen inte att sola och att lägga sig i ett solarium finns inte på världskartan! Fick spontant för mig igår att jag behöver bli lite brun inför fredagens videoinspelning och bokade tid hos Beauty Stockholm. Blev väl mottagen är världens sötaste Ludmila som fixade min fantastisk fina bränna på endast 10 min. Det här är verkligen en bränna i min smak. Här behövs inte några timmar av solning utan endast 10 min och jag fick en mörkare och jämnare färg än jag någonsin haft.

Jag körde både helkropp och ansikte och det var värt alla 390kr. Kändes extra bra att duschen var ekologisk och det luktade inte något! Perfekt! Jag är en mycket glad och brun tjej nu och väldigt laddad för inspelning! 🙂

Är ni intresserade så kan ni boka tid hos Ludmila direkt på hennes hemsida –> http://www.beautystockholm.se/spraytanning

eller ring 072-322 78 01 

Salongen ligger nära östermalm/karlaplan

Köpte också med mig eftervård i form av bodylotion och scrub. Är tydligen superviktigt att smörja sig ordentligt dagarna efter för att färgen ska hålla längre. Köpte också en scrub som jag ska använda när färgen börjar gå bort för att få bort den helt.

bloglovin
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!